BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af mange relationer og bredt samarbejde samt strategisk planlægning baseret på gode data? Kan du lede dygtige og dedikerede og medarbejdere? Vil du være med til at drive opbygningen af en ny afdeling i det nye Aarhus Ejendomme? Så kan den her stilling være noget for dig.
Fra 1. januar 2024 etablerer Aarhus Kommune en spændende ny forvaltning i Teknik og Miljø. Det drejer sig om Aarhus Ejendomme, som får det overordnede ansvar for, at de mange kommunale bygninger i Aarhus Kommune fungerer og udvikles. Udover Ejendomsportefølje som ’Planlægning og data’ bliver en del af, består Aarhus Ejendomme af områderne: Ejendomsdrift, Bygherreområdet samt Service og Stab. Områderne er under opbygning. I maj 2024 samles de kontorbaserede medarbejdere i nyindrettede lokaler på Bautavej 6 i Aarhus Vest. Her følger vi principperne for aktivitetsbaseret indretning. Ledelsen i Aarhus Ejendomme vil være forankret her, men i sagens natur også komme til at bevæge sig rundt i kommunens geografi.
Aarhus Ejendomme består af ca. 600 medarbejdere og har et årligt udgiftsbudget på over 1 mia. kr. samt ansvar for en bygningsportefølje på ca. 2,6 mio. m2. Aarhus Ejendomme kommer til at varetage alle ejendomsrelaterede opgaver for hele Aarhus Kommune.
Du kan læse mere om samlingen af Aarhus Ejendomme i denne byrådsindstilling fra 30. august i år.
Om jobbet
Ejendomsportefølje vil udover ’Planlægning og data’ bestå af ’Udlejning almene boliger’ samt ’Udlejning boliger og erhverv’. Ejendomsportefølje skal varetage dialogen med kommunens øvrige magistratsafdelinger om disses byggeønsker og -behov og fastlægge et fælles anlægsprogram på bygningsområdet. Der skal herunder arbejdes med samlokalisering/”kloge kvadratmeter” og andre løsninger på lokalebehov, hvor flere frontbrugere kan anvendes bygningen, end ved traditionelt byggeri. Ejendomsportefølje arbejder desuden med udlejning og salg af ejendomme.
Planlægning og data er en enhed med ca. 12 medarbejdere, med forskellige faglige baggrunde, der kommer fra forskellige afdelinger i kommunen. Fællesnævneren for alle medarbejdere er, at de arbejder med analyse, planlægning og udvikling af byggeri og bygninger. Afdelingen arbejder og skal fremover bl.a. arbejde med
- Udvikling af den nyoprettet afdeling, herunder udviklingen af metoder for tværgående indsatser, med en særlig fokus på at tilgodese hvordan emner som samlokalisering, klima, Aarhus Kompasset og de vilde problemer, kan kobles til nuværende og fremtidige behov for arealudnyttelse.
- Dialog med magistratsafdelingerne om behov og muligheder for samlokalisering (kloge kvadratmeter). Herunder betjening af den kommende bygningsbehovsgruppe.
- Indspil til kommunens anlægsprogram.
- Indsigt i og samspil med byudvikling, boligplaner, børnetal, skoleprognoser, erhvervsudvikling mv.
- Data, overblik over og tilpasning af eksisterende portefølje i forhold til behov.
- Projektgrundlag for igangsætning af byggeprojekter.
- Digitalisering af Aarhus Ejendommes eksisterende bygningsmasse.
- Standardisering af IKT-arbejdet i Aarhus ejendomme.
- IKT, BIM og tegninger (informations- og kommunikationsteknologi + bygnings informations modellering).
- Analyse af kapacitet, og igangsættelse af tværgående indsatser (f.eks. Produktionskøkkener, indeklima og udearealer).
Afdelingen forventes af få en væsentlig rolle i udviklingen af strategisk porteføljestyring på tværs i Aarhus Kommune for at sikre indfrielse af de ambitiøse mål som Aarhus Byråd har for området.
Vi tilbyder et udviklende job, godt kollegaskab og spændende organisatorisk udfordring.I stillingen får du en unik mulighed for at være med til at opbygge din afdeling og det nye Aarhus Ejendomme. I Aarhus Ejendomme arbejder vi på tværs af såvel afdelinger som områder, og derfor får du et stort bagland med mange kolleger, høj faglighed, smittende humør og gode relationer. Du vil have god mulighed for at tilrettelægge din egen arbejdsdag og dine arbejdsopgaver, så den understøtter opgaveløsningen – og de langsigtede mål og hensigter med oprettelsen af Aarhus Ejendomme.
Hvem er du
Din hverdag vil blive præget af mange opgaver og udfordringer. Opgaverne løses bedst i et tæt samarbejde med dine lederkolleger, så fleksibilitet og evnen til at finde de gode, fælles løsninger står centralt. Samtidig skal du være med til at sikre, at medarbejdernes kompetencer bringes i spil og udvikles.
Du får en bred kontaktflade i Aarhus Kommune. Det er derfor vigtigt at du kan stå solidt på dine ben og samtidig være stærk i at skabe gode relationer til samarbejdspartnerne i de øvrige magistratsafdelinger.
Det er derfor afgørende, at du er åben, tillidsvækkende, og har stærke relationelle kompetencer og lysten til at skabe relationer. Vi forventer at du har relevant faglig indsigt og erfaring i forhold til det område, du søger ansættelse i. Det betyder bl.a. at
- Kendskab til FM system(er) er en fordel.
- Du er tydelig i fastlæggelse af strategi og kommunikation.
- Du skal kunne bidrage til at definere og udfylde rolle og ansvar for ”Planlægning og data” i den nye organisation som Aarhus Ejendomme udgør.
Vil du med på holdet?
Så tryk på ansøgningsknappen nedenfor og send ansøgning og CV senest torsdag d. 4. januar.
Forventet ansættelse 1. februar eller 1. marts 2024.
Vil du vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte konstitueret områdechef Jakob Haarup Jørgensen på jhj@aarhus.dk eller tlf.+45 8940 2134.
Vi forventer at holde 1. runde samtaler mandag d. 8. jan. (i tidsrummet kl. 9-13) og 2. runde samtaler mandag d. 15. jan. (i tidsrummet kl. 9-11). Går du videre til 2. samtale, kan du forvente at skulle udfylde en personlighedsprofil, som én af vores HR-konsulenter giver dig en tilbagemelding på, inden vi mødes igen.
Lønnen fastsættes med afsæt i relevant overenskomst, ud fra relevant erfaring. Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen og vores generelle løn- og ansættelsesvilkår her.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Bautavej 6, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5954196