Aarhus Ejendomme søger en afdelingsleder, som vil være med til at opbygge et nyt driftsområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af bygningsdrift og energiledelse? Kan du lede ledere og medarbejdere? Vil du være med til at drive opbygningen og den fortsatte udvikling af en ny afdeling? Så kan den her stilling være lige noget for dig. 

Fra 1. januar 2024 etablerer Aarhus Kommune en spændende ny forvaltning i Teknik og Miljø. Det drejer sig om Aarhus Ejendomme, som bl.a. har det overordnede ansvar for, at de mange kommunale bygninger i Aarhus Kommune fungerer og vedligeholdes. Udover Drift består Aarhus Ejendomme af områderne: Portefølje, Bygherre samt Stab og Service. Aarhus Ejendomme består af ca. 600 medarbejdere og har et årligt budget på ca. 1,2 mia. Forvaltningen kommer til at varetage alle ejendomsrelaterede opgaver for hele Aarhus Kommune.

Se byrådsindstillingen med tilhørende bilag  her

Om jobbet
Driften af Aarhus Kommunes bygninger vil blive omorganiseret og samlet i Aarhus Ejendomme. I den nye organisering vil Drift være opdelt i fire distrikter (afdelinger). Du vil blive afdelingsleder for distrikt vest og skal være med til at opbygge, drifte, vedligeholde og genoprette Aarhus Kommunes mange bygninger. 

Distrikterne bliver organisatorisk opbygget ens, Derudover er der i distrikt vest et klyngeansvar for energiledelse og energirenovering, som går på tværs af alle distrikter.

Du vil blive direkte leder for ca. 20 fagligt dygtige centrale medarbejdere og for 4 teamledere, der hver har ca. 20 decentrale medarbejdere, med en god blanding af kompetencer og fagligheder. Du bliver en del af ledelsen af driftsområdet sammen med tre afdelingsledere og områdechefen.

Vi tilbyder et udviklende job, godt kollegaskab og spændende organisatorisk udfordring 
I stillingen får du en unik mulighed for at være med til at bygge din afdeling og det nye Aarhus Ejendomme. I Aarhus Ejendomme arbejder vi på tværs af såvel afdelinger som områder, og derfor får du et stort bagland med mange kolleger, høj faglighed, smittende humør og gode relationer. Du vil have stor mulighed for at tilrettelægge din egen arbejdsdag og dine arbejdsopgaver, så den understøtter opgaveløsningen – og de langsigtede mål og hensigter med oprettelsen af Aarhus Ejendomme. 

Vi har tillid til dig og dit arbejde, og vi står klar når du har brug for sparring – hos os lykkedes vi i fællesskab. 

Hvem er du

  • Du har kendskab til bygningsdrift herunder økonomi 
  • Du har erfaring med ledelse og kan skabe naturligt følgeskab
  • Du har stærke relationelle kompetencer og kan kommunikere klart på flere niveauer
  • Du er visionær, strategisk tænkende, rammesættende og handlekraftig når situationen kræver det
  • Du er synlig i hverdagen og har fokus på udvikling af dine medarbejdere
  • Du kan holde overblikket i en hverdag med mange sideløbende opgaver. Ligesom du er tryg i at slippe dine ledere og medarbejdere fri i deres arbejde.

Vil du med på holdet?
Så tryk på ansøgningsknappen nedenfor og send og ansøgning og CV senest fredag d. 3. november 2023. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. 

Forventet ansættelse 1. januar 2024. 

Vil du vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte områdechef Nicolaj Kiilerich på tlf. 4187 3176 – gerne med en SMS, hvorefter du vil blive ringet op.

Da afdelingslederen vil få en stor berøringsflade, vil ansættelsesudvalget består af såvel områdechef, én afdelingslederkollega samt medarbejderrepræsentanter. 

Vi forventer at holde 1. runde samtaler mandag uge 46 og 2. runde samtaler uge torsdag uge 47. 
Går du videre til 2. samtale, kan du forvente at skulle udfylde en personlighedsprofil, som én af vores HR-konsulenter giver dig en tilbagemelding på, inden vi mødes igen.

Lønnen fastsættes med afsæt i relevant overenskomst, ud fra relevant erfaring.
 
Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen og vores generelle løn- og ansættelsesvilkår her.

Vi glæder os til at høre fra dig!
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925130

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet