Bliv en del af holdet - Konsulent i Økonomistyring for attraktive og bæredygtige rammer i Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du skarp til økonomi og analyse? Trives du med at understøtte medarbejdere, ledere og politisk niveau? Vil du arbejde med det i Teknik og Miljø, hvor vi skaber attraktive og bæredygtige rammer for livet i Aarhus? Så er du måske en af vores nye konsulenter i Økonomistyring. 
Vi mangler flere kræfter og søger derfor to nye konsulenter i Økonomistyring, Teknik og Miljø, som har interesse for analyse, budgetopfølgning og formidling i en politisk ledet organisation. Stillingen er placeret i en velfungerende afdeling bestående af seks medarbejdere og en afdelingsleder, med forskellig alder, køn og faglig baggrund. 

Afdelingens og stillingernes primære arbejdsopgaver er: 

  • Udarbejdelse af budgetter, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse 
  • Deltagelse i projekter vedr. økonomistyring og udvikling af styringsværktøjer 
  • Analyse og rådgivning i forbindelse med økonomiske og styringsmæssige problemstillinger 
  • Udarbejdelse af ledelsesinformation, notater og baggrundsmateriale til det ledelsesmæssige og politiske niveau 
  • Sparring med ledelsen omkring økonomiske udfordringer og udviklingspotentiale
  • Den konkrete opgaveportefølje for den enkelte stilling kan sammensættes efter erfaring og ønsker.
Vi tilbyder en unik opgaveportefølje, spændende udfordringer og gode udviklingsmuligheder 
Stillingerne rummer en opgaveportefølje, som spænder bredt over økonomi, styring og analyse i relation til Teknik og Miljøs fagområde; Byudvikling, byggeri, ejendomsdrift, byliv, planprocesser, mobilitet, natur og miljø, kollektiv trafik samt anlæg og drift af veje. Aarhus er en by i hastig udvikling, som også de kommende år forventer stor befolkningstilvækst. Denne udvikling kræver bl.a. solide økonomiske vurderinger og analyser af forskellige alternative løsningsforslag. 
Vi tilbyder spændende udfordringer og en hverdag præget af varierende arbejdsopgaver, hvor der er gode muligheder for at påvirke, hvilke opgaver du arbejder med, ligesom opgaverne vil kunne udvikle sig over tid. 

Vi har fokus på din, afdelingens og hele Teknik og Miljøs udvikling – også i en travl hverdag. Vi er en afdeling med socialt sammenhold og godt humør, hvor der samtidig er høj faglighed og gode muligheder for sparring. 

Hvem er du?
Vi tilbyder et job, hvor du har mulighed for at arbejde selvstændigt og præge opgaveløsningen. Du skal samtidig være opsøgende ift. opgaveløsningen, når den kræver det, indgå i mange sammenhænge og samarbejder. Du vil således få en bred kontaktflade i hele organisationen. Det er derfor afgørende, at du er åben, tillidsvækkende, og har en positiv tilgang til opgaverne.  Du skal være samarbejdsorienteret og god til at skabe relationer til medarbejdere og ledere, som har andre arbejdsopgaver og fokusområder end dig. 

KMD Opus og Excel er vores primære redskaber. Det er derfor en fordel, hvis du har gode kvalifikationer og erfaring med at arbejde med regneark og økonomisystemer. Vi lægger vægt på en solid talforståelse og evne til at arbejde med store datamængder – men lige så vigtig er evnen til at give overblik og videreformidle data på en ukompliceret måde til andre. Vi forventer derfor også, at du har gode formuleringsevner såvel skriftligt som mundtligt og har en udpræget analytisk sans. 

I afdelingen arbejder vi både med løbende økonomistyring og opgaver af mere udviklingsmæssig karakter. Du skal have lyst til at arbejde med begge dele. I det hele taget lægger vi vægt på evnen til at skifte fokus mellem drift og udvikling, fordybelse og fremdrift samt forskellige opgaveområder.   

Vi forventer, at du har en videregående økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse eller har en kommunal uddannelse inden for økonomi, eventuelt suppleret med efteruddannelse. Kendskab til kommunal økonomi er en fordel. 

Vi forestiller os, at du har et par års erfaring på arbejdsmarkedet, hvor du har siddet i en lignende stilling i en offentlig organisation, men du kan også have anden relevant erfaring eller være nyuddannet.

Løn og ansættelsesvilkår 
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer med flekstidsordning og mulighed for ugentlige hjemmearbejdsdage. 

Ansættelsesområdet er Aarhus Kommune, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst efter principperne om Ny løn. 

Ansættelsesstedet er Magistratsafdelingen for Teknik og Miljø, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand. 

Hvis du vil vide mere 
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan eventuelle spørgsmål rettes til kst. afdelingsleder Julie Stampe Axelsen på justc@aarhus.dk eller +45 41 85 74 25
 
Vil du med på holdet?
Så skal have dit CV og din ansøgning senest den 13. juni 2024. Vi forventer at holde samtaler den 20. juni 2024 med henblik på ansættelse pr. 15. august 2024 eller snarest derefter. Udover ansættelsessamtalen vil der være en mindre skriftlig opgave. 

Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Om os 
Forvaltningerne i Teknik og Miljø varetager en bred vifte af spændende opgaver. Du kan få et indtryk af opgaverne her: www.aarhus.dk/om-kommunen/teknik-og-miljoe/

Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen og vores generelle løn- og ansæt­telsesvilkår. Bliv en del af Teknik og Miljø (aarhus.dk)

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.  

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055726

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet