BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Der søges pr. 1. september 2024 en sundheds-/foreningsmedarbejder til en 37 timers fast stilling, og en virksomhedskonsulent til et 37 timers begivenhedsbestemt vikariat.
Kort om Opgang Til Opgang:
Indsatsen har en kombineret metodisk tilgang, der dels tager afsæt i relationel velfærd, dels et helhedsorienteret og tværprofessionelt perspektiv og dels Job First. Formålet er, at vi via en helhedsorienteret og relationel beskæftigelsesindsats, samarbejder med familierne om at skabe markante og blivende forandringer. Det handler om at give ledige forældre en stabil og varig tilknytning til arbejdsmarkedet, at få flere unge i uddannelse og fritidsjob, at fastholde flere børn i den gode skolegang, at rådgive og hjælpe familierne, hvis der er/opstår udfordringer, at hjælpe med at komme i gang i nye fællesskaber og foreningsliv – og derfor helt generelt forbedre både børnenes og de voksnes trivsel og sundhed og dermed familiens fremtidige livsmuligheder.
Da der således er mange faglige fokusområder, indebærer dette også at vi både arbejder i et forebyggende, udredende/understøttende og fastholdende perspektiv.
Til at varetage opgaven med familierne er der sammensat et tværfagligt team bestående af 10 medarbejdere fra 5 forskellige forvaltninger og 1 afdelingsleder, som tilsammen har de påkrævede kompetencer. Medarbejderne har myndighedsansvar på alle faglige områder.
Opgaver som sundheds-/foreningsmedarbejder:
Dine opgaver vil være todelte – du skal både bruge din kernefaglighed til at have fokus på relevante trivsels- og sundhedsmæssige tiltag for alle de familier, der indgår i indsatsen, samt til at formidle om og brobygge til forskellige relevante forenings- og fritidsaktiviteter. Samtidig vil du, sammen med en makker i indsatsen, blive tovholder for nogle af familierne i indsatsen og dermed have det overordnede ansvar for de opgaver, familierne ønsker hjælp til. Det betyder ikke, at det nødvendigvis er dig og din makker, der skal løse opgaverne, men I er ansvarlige for at finde dem, der kan hjælpe med at løse dem, hvis I ikke selv kan
Kernefaglige kompetencer som sundheds-/foreningsmedarbejder:
- Du har viden om og praktisk erfaring med sundhedsfremme og forebyggelse.
- Du har gode sundhedspædagogiske kompetencer og gerne erfaring med at engagere og inkludere sårbare befolkningsgrupper i sundhedsrelaterede aktiviteter.
- Du har viden om relevante sundhedsfaglige indsatser og har et ønske om at indgå i det tværgående sundhedsfaglige arbejde i lokalområdet.
- Du har kendskab til foreningsaktiviteter i Aarhus og gerne særligt i Gellerup.
- Du har viden om relevante aktiviteter via Socialkompasset i Aarhus. Du har viden om både fritids- og aktivitetspas.
- Du har lyst til at indgå i og brobygge til lokale aktører indenfor foreninger, frivillige organisationer og andre aktører indenfor fritids- og kulturområdet.
Opgaver som virksomhedskonsulent i Opgang Til Opgang:
Dine opgaver vil være todelte – du skal både bruge din kernefaglighed til at finde forskellige åbninger på arbejdsmarkedet (både ordinære job, småjob, fleksjob, fritidsjob og virksomhedspraktikker) til alle de familier, der indgår i indsatsen. Samtidig vil du, sammen med en makker i indsatsen, blive tovholder for nogle af familierne i indsatsen og dermed have det overordnede ansvar for de opgaver, familierne ønsker hjælp til. Det betyder ikke, at det nødvendigvis er dig og din makker, der skal løse opgaverne, men I er ansvarlige for at finde dem, der kan hjælpe med at løse dem, hvis I ikke kan selv.
Kernefaglige kompetencer som virksomhedskonsulent:
- Du skal være vant til at tale med virksomheder – synes det er sjovt at gå ud og lave opsøgende arbejde.
- Du har et stort kendskab til arbejdsmarkedet og særligt det lokale erhvervsliv i Aarhus.
- Du har et stort virksomhedsnetværk.
- Du ved, hvordan man skaffer konkrete åbninger for enten job, småjob, fleksjob, fritidsjob og virksomhedspraktikker – og du kender rammer og regler for de forskellige ordninger.
- Du skal i virksomhederne kunne få øje på de småopgaver, der mangler at blive løst, og have øje for, hvad det kræves af forudsætninger (herunder skånebehov) for at kunne løse disse.
- Du skal gerne have viden om at arbejde med udsatte borgere og hvordan de kan hjælpes i job.
- Du har gode skriftlige kompetencer og har enten erfaring med eller mod på at lære at arbejde med rehabiliteringsplaner og arbejdsevnevurderinger.
Din profil:
Personlige kompetencer gældende for begge stillinger:
- Du er modig – både i forhold til de faglige opgaver, men også i forhold til at blive udfordret på forskellige faglige perspektiver.
- Du har solide relationelle kompetencer – du er oprigtigt åben, undrende og nysgerrig på andres perspektiver, både borgernes og kollegernes, og du skal kunne sætte dig i deres sted.
- Du har stærke koblingskompetencer – du skal ville investere i at indgå i et forpligtende samarbejde med andre fagligheder, så den samlede kvalitet af jeres indsatser øges, og du skal have sproglige evner, så du formår at forklare din kernefaglighed til kolleger og samtidig evner at koble dig på deres faglige meningsunivers.
- Du skal være med på at tænke anderledes i forhold til at opnå indsatsens målsætninger.
Du skal søge stillingen hvis:
- Du har lyst til at indgå i et tværfagligt set-up, som indebærer at du holder af din faglighed og samtidig har mod på at løse dele af opgaver som knytter an til andre fagligheder.
- Du gerne vil have inspirerende kolleger som er enormt engagerede, fagligt stærke og som med omsorg tør udfordre hinanden på måden at arbejde på.
- Du har mod på at udfordre dig selv både i.f.t. faglige opgaver og faglige perspektiver med henblik på at løse opgaverne på en anden måde.
- Du gerne vil være en del af en arbejdsplads med højt til loftet, tillid og risikovillighed som basistænkning, og hvor familierne ejer retten til at definere hvad de gerne vil have vores hjælp til.
- Du har kan lide at arbejde med borgere der har komplekse udfordringer, typisk aktivitetsparate.
Løn og ansættelsesvilkår:
Du vil blive ansat i Opgang Til Opgang, Gellerup som er forankret i MSB, Ungecenter Uddannelse og aktivitet.
Dit daglige arbejde foregår fra vores fælles lokaler i Gellerup.
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og lokale aftaler med DS/HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet straffe- og børneattest. Ansættelse er under forbehold for, at lederen vurderer, at attesterne er tilfredsstillende.
Ansættelsen vil ske på vilkårene i den tillidsbaserede arbejdstidsregistrering.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Der er en vis transport forbundet med stillingen som virksomhedskonsulent. Hvis man som medarbejder efter aftale med nærmeste leder benytter eget transportmiddel i den forbindelse, vil refusion ske efter gældende regler herfor i Aarhus Kommune, hvilket sædvanligvis vil være den lave kilometertakst
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Pernille Randrup-Thomsen på telefon +4529208327. Du er også meget velkommen til at kontakte en af medarbejderne i teamet via fælles telefonen 4185 6116.
Link til mere viden om Opgang Til Opgang:
- Aarhus viser nye veje til velfærd i udsat boligområde
- Opgang til Opgang viser vejen til velfærd i udsat boligområde - SUS
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 30-06-2024
Samtaler forventes afholdt: 04-07-2024
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
30-06-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Gudrunsvej 78, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063666