BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du se dig selv som leder af et veldrevet dagtilbud hvor fællesskab, ansvarlighed og kvalitet er nøglebegreber? Vi er et dagtilbud kendetegnet ved engagerede medarbejdere og et erfarent ledelsesteam, der står klar til at modtage vores nye leder – er det dig?
Om Brabrand dagtilbud
Brabrand Dagtilbud består af seks afdelinger, der ligger geografisk tæt på hinanden. Vi er dedikeret til at levere en høj kvalitet af pædagogisk arbejde og skabe et trygt og stimulerende miljø for børnene.
Vi tror på, at hvert barn er unikt og har individuelle behov. Derfor er vores tilgang til læring og udvikling baseret på en helhedsorienteret tilgang, hvor vi tager højde for det enkelte barns interesser, styrker og udfordringer. Vi opfordrer til nysgerrighed, kreativitet og selvstændighed hos børnene og giver dem mulighed for at udforske verden omkring dem.
Vores dygtige og engagerede medarbejdere er fundamentet i vores dagtilbud. De er dedikerede til at skabe et støttende og inkluderende miljø, hvor børnene kan trives og udvikle sig. Vi har et stort fagligt fokus og har b.la. ressourcepersoner, der understøtter og sparrer i hverdagen.
Vi værdsætter et tæt samarbejde med forældrene og ser dem som aktive partnere i deres børns udvikling. Vi lægger vægt på åbenhed, dialog og gensidig respekt i vores kommunikation med forældrene, og vi tror på et tæt samarbejde og inddragelse af forældrene giver de bedste muligheder for samarbejde.
Du bliver leder for et stabilt ledelsesteam med en høj anciennitet. Det er ikke kun geografisk, at vi er tætte på hinanden. I ledelsesteamet er vi gode til at række ud og sparre om stort og småt i en travl og omskiftelig hverdag.
Vi værdsætter mangfoldigheden i området og er bevidste om, at der også er særlige hensyn. Vi er en del af helhedsplanen i Gellerup https://helhedsplangellerup.dk/og andre særlige indsatser, der støtter området.
Børn & Unge gennemgår en større forandring i organisationen. Den Børn & Unge-chef, du kommer til at referere til, starter pr. 1. november 2023.
Om jobbet
Som dagtilbudsleder har du ansvaret for kvaliteten af dagtilbuddets pædagogiske arbejde med børnene i centrum og for at skabe en attraktiv arbejdsplads for ledere og medarbejdere. Du har fokus på kerneopga-ven, sætter tydelig retning, skaber følgeskab og mening ved at lede gennem de pædagogiske ledere med en tillidsfuld og lærende tilgang. Samtidig har du det økonomiske ansvar og bidrager aktivt og værdiskabende til det strategiske samarbejde i Børn og Unge.
Du har særligt fokus på:
- at understøtte en fælles retning og en lærende samarbejdskultur, hvor den pædagogiske praksis er et fælles anlæggende, og hvor vi sammen arbejder for høj kvalitet i børnenes læringsmiljøer og deltagelsesmuligheder for alle børn
- at kommunikere og omsætte Børn & Unges fælles politiske og ledelsesmæssige beslutninger og visioner, så de giver mening og retning i den lokale kontekst i Brabrand
- at sikre stabil drift samt et godt økonomisk grundlag fremadrettet
- at sikre et vedvarende fokus på børnenes læring, udvikling, dannelse og trivsel og bl.a. gennem et løbende tilsyn i alle afdelinger samt sikrer den samme høje kvalitet på tværs af dagtilbuddet
- at byde ind med og tage initiativer, der taler ind i det 0-18-årige perspektiv og fortsat styrke samarbejde med skolerne i området
I efteråret 2023 vil du bl.a. have fokus på
Med en helt ny organisering i Børn & Unge er du med til at præge samarbejdet og omsætte de politiske retninger til virkeligheden i Brabrand dagtilbud.
Du overtager et dagtilbud med en sund økonomi, og i efteråret ligger budgettering for 2024 som en fast del af årshjulet. Årsregnskab for 2023 afsluttes primo 2024.
Du forventes at følge op på de lokale indsatser, såsom hjemmebesøg og forældreforløb, som er en del af Vestby indsatserne.
Vi arbejder på at nedbringe et højt sygefravær. Derfor skal du have et fokus på de allerede planlagte handleplaner herfor. Ligeledes er det dig, der forestår sygesamtaler og tjenstlige samtaler på tværs af dagtilbuddet, bl.a. for at sikre ensartethed.
Om dig
Du er god til at kommunikere. Om det er kolleger, børn, forældre eller andre, formår du at kommunikere tydeligt og med respekt for modtageren. Du formår at omsætte det politiske til et sprog, der giver mening for alle.
Strategisk ledelse. Du tænker visionært og i helheder med hele 0-18års perspektivet for øje. Du sætter retning og tænker nyt, med respekt for det eksisterende.
Fagligt kendskab. Du er fagligt velfunderet og taler nemt ind i 0-6års området. Du ved, hvad god pædagogik er, og med en nysgerrig og åben tilgang er du ambitiøs på det faglige niveau.
Tænker på tværs og ind i det lokale miljø. Du har rollen som brobygger til det lokale område. Du har et godt blik for etablerede samarbejder, men er også åben og nysgerrig på potentielle samarbejdsflader i det lokale miljø.
Handlekraftig og beslutningskompetent. I en omskiftelig hverdag har du modet til at træffe beslutninger på det grundlag, du har. Du kan sætte retning og er tydelig, når det er påkrævet.
Krav til stillingen
Vi forestiller os, at du har en baggrund som pædagog, men det er ikke et formelt krav. Har du den pædagogiske faglighed andetsteds fra (og evt. suppleret med relevant uddannelse), kan du også være en spændende profil.
Det er en stor fordel, hvis du har erfaring med børn i 0-6års alderen. Meget gerne også erfaring med det specialiserede område i pædagogikken og det sociale arbejde, der kan ligge i udsatte områder. Kulturforståelse og arbejdet med børn og familier, der har dansk som andet sprog, vil give dig en god ballast i jobbet.
Du har ledererfaring, men ikke nødvendigvis en lang lederkarriere bag dig. Har du ikke erfaring med at lede ledere, er du klar til at tage det næste skridt og har tydeligvis potentialet til det.
Som person er du rolig og tålmodig af natur. Du kan håndtere svære situationer og konflikter på en måde, så alle føler sig respekteret. Du har en professionel tilgang til dit arbejde, og med en fornuftig grad af struktur og systematik skaber du overblik for dig selv og andre.
Derfor skal du vælge os
Vi lover, at du får super engagerede kolleger, som i høj grad vil gøre en positiv forskel for børnene i Brabrand dagtilbud. Vi garanterer variation i hverdagen, og at vi løser opgaverne i et fællesskab, hvor den gode stemning giver energi.
Citat fra en medarbejder: ”Kvalitet er et fællesanlæggende – det gælder alle!”
Citat fra en leder: ”Du får et lederteam og medarbejdere, der virkelig brænder for arbejdet. Der er en god stemning, og der ydes en særlig indsats”
Læs om #DetViGør i Børn og Unge:
Dagtilbud: Det Vi Gør (aarhus.dk)
Skole og fritid: Det Vi Gør (aarhus.dk)
Stærkere læringsfællesskaber: Stærkere Læringsfællesskaber (aarhus.dk)
Ledelse: Ledelse (aarhus.dk)
Læs mere om os: Brabrand dagtilbud
Løn og ansættelse
Der er tale om en fuldtidsstilling, hvor du er ansat uden højeste arbejdstid.
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og lokallønsaftale indgået med den forhandlingsberettigede faglige organisation. Årsløn er ca. kr. 660.000 ekskl. pension.
Der indhentes børneattest samt straffeattest.
Vi håber, du kan starte den 1. januar 2024.
Ansøgning: Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk senest den 5. november 2023. Den 8. november udvælger vi de kandidater, vi inviterer til samtale. Første samtalerunde afholdes den 15. november fra kl. 15:00. Der medvirker HR konsulent i rekrutteringsprocessen, og der vil blive brugt kognitiv test og personlighedstest i forbindelse mellem første og anden samtale. Test, testinterview og referencer vil foregå mellem 17. – 22. november. Anden samtalerunde afholdes den 22. november fra kl. 15:00.
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Hvis du vil vide mere
.. har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret Børn og Unge-chef Jette Bjørn Hansen på telefon 2920 8057. Hvis du vil på besøg i dagtilbuddet, kan du kontakte konstitueret dagtilbudsleder Charlotte Sandau på telefon 4185 5100.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Jettesvej 10, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924540