Brabrands dejligste børn mangler en vuggestuepædagog

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:

Da vores ene pædagog flytter 100 km væk, søger vi en pædagog på 32 timer pr. 18.12.23 eller snarest derefter. Stillingen er begrænset frem til 30.06.24. Der er derefter mulighed for fastansættelse, evt. på et mindre antal timer.
I april flyttede vi i nye lokaler. Vi er flyttet ind i et hus, der oprindeligt var en SFO, men som er blevet renoveret og udbygget med nye stuer, to fællesrum, motorikrum, værksted med tilhørende udendørs kreagård osv. Det er et hus med masser af plads, nyt inventar og en dejlig stor naturlegeplads med en lille skov.

I vuggestuen er der 24 børn. Børnene er aldersintegrerede på to stuer, men der er masser af aktiviteter, ture og leg på tværs af stuerne. 
Der er ansat fem pædagoger (to af pædagogerne deler en stilling) og 3,5 medhjælpere.
Du vil blive kontaktpædagog på nogle af børnene, og vil også skulle stå for udarbejdelse af bl.a. SUS samt varetage forældresamtaler.

Vi ønsker, at du er med til at vedligeholde vores allerede gode kultur og læringsmiljøer, men der vil også være rig mulighed for at sætte dit eget præg på dagligdagen og læringsmiljøerne. Vi arbejder ikke med ”sådan plejer vi at gøre”, men er åbne for nye ideer og tiltag.

Vi kan ikke altid garantere en forudsigelig hverdag, men vi kan garantere et job med dejlige børn og voksne omkring dig.

Din profil:

  • Du formulerer dig godt både mundtligt og skriftligt. 
  • Du kan arbejde selvstændigt, er igangsættende og idérig.
  • Du er nysgerrig og reflekterende over egen og kollegaers praksis, samt er åben for at give og modtage konstruktiv kritik.
  • Du har en god portion humor, og en positiv tilgang til tingene.
  • Du tager medansvar for at skabe og vedligeholde et godt arbejdsmiljø.
  • Du er autentisk og kan lide at være nærværende på gulvet med børnene.

Det vigtigste er dog at du er uddannet pædagog, brænder for pædagogfaget og arbejdet med de 0-3-årige.

Derfor skal du vælge os:

Vi er en meget engageret personalegruppe, der brænder for arbejdet med de 0-3-årige.
Vi vægter nærvær og omsorg for det enkelte barn. Vi prioriterer at arbejde i mindre grupper, da det giver god mulighed for at imødekomme det enkelte barns behov, samt at arbejde med relationer børnene imellem. 
Vi arbejder i grupper med bl.a. bevægelse, ture ud af huset, udeliv, sproggrupper og værksted.
Vi har en anerkendende tilgang til både børn, forældre og hinanden.
Vi har et rigtig godt samarbejde med vores forældre, og vægter dette højt, da vi mener, at det er en af grundstenene for at skabe bedst mulig trivsel for deres barn.
Vi arbejder med Stærkere Læringsfællesskaber – herunder progressionsmodeller.
Vi øver os på at stille nysgerrige spørgsmål ind til hinandens praksis og sammen reflektere over dette på vores personalemøder.
Som kollegaer bestræber vi os på at være fleksible overfor hinanden og at passe godt på hinanden, da vi tror på, at det gavner både vores arbejdsliv og vores privatliv. Vi værner om vores gode psykiske arbejdsmiljø.

Løn og ansættelsesvilkår:

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere:

For yderligere informationer er du velkommen til at kontakte pædagogisk leder Hildur Lauge Sørensen på 24 65 72 75

Ansøgning:

Ansøgningsfrist mandag den 03.11.23.

Vi kalder løbende til samtaler.

Om os:

DII Børnesnak er en afdeling i Sødalen Dagtilbud. Vi er normeret til 64 børn, hvoraf ca. 20 procent er børn med anden etnisk baggrund end dansk. I vuggestuen er der 24 børn og i børnehaven pt 38 børn. Vi er placeret tæt på Naturcenteret Sølyst. Vi har også en lille nærliggende skov med en sø, hvor vi tit lægger vejen forbi. Vi har et godt ry i lokalområdet, og medarbejderne er engagerede, ambitiøse og faglige. I Børnesnak vil vi bl.a. gerne kendes for vores fokus på nærvær, vores faglighed, på udeliv samt på krop og bevægelse. Og så synes vi, at det skal være sjovt for både børn og voksne at komme i vuggestue og børnehave hver dag.

Vi har fokus på at skabe gode rammer for børnenes læring, leg og udvikling i samarbejde med deres forældre.
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: deltid (32-32 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Louisevej 35 A, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927006

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet