BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at forme fremtiden i en innovativ og bæredygtig forsyningsvirksomhed? Som vores business analytiker vil du være en vigtig brik i optimering af Kredsløbs samlede likviditet, der understøtter vores strategiske mål og skaber værdi for vores kunder.
Bliv en del af fremtidens forsyningsselskab
Aarhus skal være CO2-neutral i 2030. Derfor arbejder Kredsløb hele tiden på at udvikle nye løsninger, der gør en forskel for både klimaet og vores kunder. Det skal være nemt at være grøn, når man bor i Aarhus Kommune. For Forretningsanalyse og Finansiering betyder det, at vi udvikler og styrker vores afdeling, så vi kan håndtere nye og flere opgaver i takt med koncernens udvikling.
Vi søger en Business analytiker, der har lyst til at arbejde i en alsidig organisation, og som vil være med til at sætte sit præg på økonomiområdet, herunder perioderapportering og business cases. Som en del af Forretningsanalyse og Finansiering indgår du, sammen med afdelingens 8 medarbejdere, i løsningen af en bred række af økonomiske og finansielle opgaver.
Dine opgaver og succeskriterier
Dit primære ansvarsområde er at udarbejde likviditetsprognoser og herigennem bidrage til optimering af Kredsløbs samlede likviditet.
For at løse dine arbejdsopgaver er det vigtigt, at du er dygtig til at skabe et tæt forhold til forretningen og opbygge en tværorganisatorisk forretningsforståelse.
Du trives i en rolle, hvor du kan byde ind med forbedringstiltag samtidig med, at du er en del af den daglige drift.
Mere specifikt vil dine arbejdsopgaver være at:
- Arbejde med likviditetsprognoser og bidrage til renteoptimeringer.
- Controlling af låneporteføljen.
- Udarbejde økonomiske beregninger til business cases, herunder udarbejdelse af scenarier.
- Opbygge en tværorganisatorisk forretningsforståelse.
- Deltage aktivt i afdelingens arbejde med egne perspektiver og inputs.
Den ideelle profil
Du har stor interesse for og eventuel erfaring inden for økonomiske analyser og standardisering af processer. Du får brug for både din regnskabsmæssige værktøjskasse og din forretningsforståelse i dit bidrag til at styrke Kredsløb yderligere.
Du trives med en bred kontaktflade og er god til at skabe relationer til dine kollegaer og samarbejdspartnere. Du formår at arbejde struktureret i en foranderlig hverdag.
Du har en relevant økonomisk uddannelse, som f.eks. HD, Cand. Merc, Cand. Oecon. eller tilsvarende og gode evner inden for MS Excel. Din erfaring er ikke afgørende, du kan både være nyuddannet eller have 2-3 års erfaring, ligegyldigt hvad så sørger vi får at du får en god oplæring.
Kredsløb som arbejdsplads
Hos os får du en varieret og udfordrende hverdag med mulighed for at sætte et reelt og innovativt aftryk på den grønne omstilling i Aarhus. Du får stor indflydelse på dine opgaver og et job med mening, hvor det du laver, påvirker hverdagen for alle, der bor og arbejder i Aarhus Kommune.
Vi er en driftsvirksomhed, så når vi arbejder ambitiøst med vores mål om bæredygtig udvikling af energiforsyning og løsninger inden for cirkulær økonomi, er vi hurtige til at sætte handling bag ordene. Derfor har vi fokus på udviklingsmuligheder både fagligt og personligt.
Vil du være med i den grønne omstilling?
Så send din ansøgning til os så hurtigt som muligt og senest. Vi behandler ansøgninger løbende.
Du er velkommen til at kontakte Finanschef Thomas Stilling Andersen på telefon 4185 5311, hvis du vil vide mere om stillingen. Forventet tiltrædelse senest den 1. oktober eller 1. november 2024.
Stillingen er fuldtid og aflønnes efter kvalifikationer.
Vi forventer at barselsvikariatet vil være 1 år.
Arbejdssted: Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand
Vi ser frem til at høre fra dig!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Kredsløb, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6106279