BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Familiecentret søger en faglig koordinator til Modtagelsen pr. 15. januar 2024 eller hurtigst muligt derefter til et barselsvikariat.
Familiecentret er en del af driftsområdet Børn, Familier og Fællesskaber, som er placeret i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse.
Om Familiecentret
Familiecentret har myndighedsansvaret for kommunens indsats overfor børn og unge i alderen 0-14 år med behov for særlig støtte jf. servicelovens kapitel 9 og 11, og vi håndterer sager på både udsatte- og specialområdet. Vi er i Familiecentret i rivende udvikling, hvor vi arbejder med omsætning af ’Borgernes MSB’ og Relationel Velfærd som mindset. Vi arbejder målrettet på at styrke den løsningsfokuserede og relationelle tilgang i vores samarbejde med børnene og deres familier og har et stort fokus på børneinddragelse. Vi håber, at du vil være en del af dette!
Familiecentret består af tolv afdelinger, og Modtagelsen er indgang hertil. Børn, Familier og Fællesskaber består foruden Familiecentret af Børnecentret og Center for Specialpædagogiske Børnetilbud.
Om Modtagelsen
Modtagelsen består af 30 medarbejdere, der varetager sagsbehandlingen efter Servicelovens kapitel 3 og 11 for aldersgruppen 0-14 år. Vi varetager alle henvendelser ift. både udsatte børn samt børn med handicaps og deres familier. Som faglig koordinator vil du få stor betydning for den daglige drift og være den primære sparringspartner til rådgiverne.
Dine arbejdsopgaver bliver:
- At vurdere underretninger, herunder sidde med underretningsindbakken ved behov.
- At understøtte sagsfordeling.
- Sagssparring.
- Afholde teammøder.
- At varetage den daglige faglige ledelse af modtagelsesrådgiverne. Din evne til at kunne udøve faglig ledelse uden personaleansvar er en særlig vigtig del af stillingen.
- At understøtte arbejdet efter de fælles faglige mål og værdier. Vi er i Modtagelsen særligt optaget af at skabe sammenhæng på tværs i Familiecentret samt i kommunen som helhed, og du er en vigtig brik for at lykkes med dette.
- At deltage i samtaler med familier, hvor det er nødvendigt.
- At bidrage til udviklingsprocesser, både i Modtagelsen og på hele Familiecentret.
- At indgå i makkerskab med afdelingslederen.
- At indgå i ledervagten.
- Diverse administrative opgaver.
Dine faglige kompetencer:
- Du har en grunduddannelse som socialformidler/socialrådgiver.
- Du har bred erfaring fra myndighedsområdet for børn, fra både udsatte -og specialområdet.
- Du er fagligt velfunderet og har stor handlekraft.
- Du er struktureret, har fokus på opfølgning og er i stand til at bevare overblikket i afdelingen og Familiecentret som helhed.
- Du er tydelig og en anerkendende tilgang.
- Du har erfaring med faglig ledelse og/eller ledelsesunderstøttende arbejde.
Dine personlige kompetencer:
- Du trives i forandringer og nye opgaver.
- Du er tillidsvækkende og imødekommende.
- Du er god til at kommunikere tydeligt.
- Du er robust og har en naturlig autoritet.
- Du formår at holde fokus på både proces og resultat.
- Du ser værdien i et godt arbejdsmiljø.
Vores arbejdsområde stiller krav til din kreativitet og din evne til at finde løsninger på vanskelige problemstillinger.
Vi tilbyder dig:
- En alsidig og udfordrende hverdag.
- En arbejdsplads hvor der er plads til humor og forskellighed.
- Et stort fagligt ledelsesrum.
- En arbejdsplads med fokus på den enkeltes kompetencer, hvordan de understøttes og kommer i spil i praksis.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du ringe til konstitueret afdelingsleder Belinda Stybe tlf.: 41854513.
Stillingen vil blive aflønnet efter overenskomst med DS.
Ansøgningsfrist den 19. november 2023. Samtaler afholdes torsdag den 23. november 2023.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.
Stillingen er til enhver tid betinget af en anmærkningsfri børneattest.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Mere om Familiecentret
Familiecentret består af følgende afdelinger: Modtagelsen, Familierådgivningen, Familieplejen, Team Afløsning, Kontakt- og Støttepersoner, Organisation og Udvikling, Administration, Løn & Personale samt Økonomi.
På Familiecentret er vi godt 300 medarbejdere. Familiecentret ligger på Karen Blixens Boulevard 7 i Gellerup, men dækker hele Aarhus Kommune.
Familiecentret er en del af driftsområdet Børn, Familier og Fællesskaber (BFF). Organisatorisk er driftsområdet Børn, Familier, og Fællesskaber placeret i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse.
Du træder ind i…
… en banebrydende udvikling, hvor Relationel Velfærd er fundament for samarbejdet med børn, familier og fagprofessionelle. Her mangler vi dig som et vigtigt bindeled mellem almen - og det specialiserede børneområde.
Opdraget er Aarhuskompasset, hvor fokus er at skrue op for dialogen, børnenes og familiernes ønsker, håb, drømme og hverdagsliv og ned for systemerne. Nytænkningen er centreret omkring velfærd, der bygger på relationer, og hvor ønsket er, at vi sammen med barnet, familien og dem, der er omkring barnet, finder løsninger, der skaber værdi - så tidligt og tæt på barnets hverdag som muligt. Vi går væk fra at administrere og planlægge for familierne og mod at samarbejde endnu mere med familierne og hinanden. Vi er allerede godt i gang, og alle lokaldistrikter i Aarhus Kommune skal arbejde tværgående med relationel velfærd i løbet af de næste tre år, med udrulning i nye lokalområder, dagtilbud, skoler og klub hvert halve år.
Om MSB
MSB er en enhedsforvaltningen, og vi kalder os Borgerens MSB. Med Borgernes MSB har vi som organisation lagt fundamentet for en samlet forvaltning. Det har vi gjort, fordi borgerne skal opleve, at de mødes med den samme tilgang, uanset hvilket center – eller hvilke centre – i MSB, de får hjælp fra. Fundamentet består af fem grundsten, som sammenfatter essensen af grundfortællingen om Borgernes MSB:
- Vi understøtter det gode liv for borgerne
- Vi skaber sammenhæng for borgerne
- Vi koordinerer for borgerne
- Vi samarbejder om og med borgerne
- Vi skaber resultater gennem ledelse
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus kommune.
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
19-11-2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5936233