BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du socialrådgiver eller konsulent, har du specialviden og et helhedssyn, så se her!
Familiecentret søger en fagkonsulent med viden inden for specialområdet og de kompenserende ydelser på børne- og ungeområdet. Stillingen er 37 timer om ugen med opstart 1. marts 2024. Stillingen er foreløbig 2-årig med mulighed for forlængelse.
Dine opgaver
Du vil som konsulent skulle understøtte rådgivere og afdelingsledere i den daglige praksis samt være med til at sikre kvaliteten i opgaveløsningen. Du vil være med til sikre linjen i de faglige vurderinger og en tydelig kommunikation omkring dette. Derfor er du en vigtig og værdsat kollega i centret. Konkret er dine opgaver følgende:
- Understøtte den daglige praksis via sparring til rådgivere og afdelingsledere.
- Omsætte nyt lovstof og understøtte implementeringen af barnets lov med særlig fokus på implementeringen af børneinddragelse på specialområdet.
- Facilitere forskelligartede sparringsgrupper.
- Samarbejde med centrale stabe samt på tværs af driftsområdet.
- Samarbejde med Ankestyrelsen.
- Kvalificere rådmandsbestillinger.
- Indgå i udviklingsopgaver på området.
- Indgå i vagtopgave.
Hvis du skal lykkes rigtig godt i denne stilling, er det nødvendigt, at du
- er faglig velfunderet med særlig viden inden for specialområdet, herunder de kompenserende ydelser.
- har kendskab til områderne bil og bolig, hjemmetræning, hjerneskade og respiration.
- er i stand til at have et bredt og helhedsorienteret blik på børn og familier.
- er en god formidler, både skriftligt om mundtligt. Herunder er vant til eller har mod på, at facilitere møder og undervisning.
- kan arbejde selvstændigt, struktureret og systematisk i din opgaveløsning.
- på eget initiativ er opsøgende på opgaver og bringer dine kompetencer i spil.
- kan have mange bolde i luften og samtidig holde fokus og prioritere dine opgaver.
- har erfaring som konsulent, eller har lyst til at udvikle dig til det.
- har gode relationelle kompetencer og nemt ved at indgå i samarbejde.
Din afdeling og dine kollegaer
Du bliver en del af afdelingen Organisation og Udvikling, som består af 12 konsulenter, der har til opgave at arbejde med understøttelse og udvikling på Familiecentret. Afdelingen er præget af høj faglighed og dedikation, og du får kollegaer der arbejder løsningsorienteret og sætter pris på et godt grin. Dine opgaver vil primært være målrettet specialområdet, men der kan også forekomme opgaver i den brede opgaveløsning i afdelingen.
Vi tilbyder:
- Et center i rivende udvikling og i fuld gang med omstilling til Relationel Velfærd og implementeringen af Barnets Lov.
- En afdeling med høj faglighed, forskelligartet kompetencer og stærkt sammenhold.
- Stor selvstændighed og fleksibilitet i opgaveløsningen samt mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det.
- Introforløb, oplæring og tilknytning af en mentor i forbindelse med opstarten.
Vi opfordrer alle uanset etnicitet, køn, alder m.v. til at søge, da vi ser en stor styrke i at have en medarbejdergruppe, der ligner det omgivne samfund og dermed de børn og familier, som vi arbejder med. Se mere om os og vores baggrund ift. ønsket om mangfoldighed i ansættelserne: https://www.aarhus.dk/borger/personlig-hjaelp-og-stoette/familier-med-problemer/mangfoldighed-i-familiecentret/
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Stillingerne vil blive aflønnet efter overenskomst med DS.
Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Marleen Stefansen på telefon 4185 4964, fagkonsulent Sanne Mærkedahl på tlf. 4187 3682 eller fagkonsulent Mette Steinicke på tlf. 4187 4824.
Ansøgning
Vi glæder os til at læse din ansøgning om, hvorfor du ønsker ansættelse hos os.
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er den 14. januar 2024. Samtaler afholdes torsdag den 18. januar 2024. Eventuel 2. samtale afholdes 23. januar 2024.
Stillingerne er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest og samt en anmærkningsfri børneattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Mere om Familiecentret
Familiecentret består af følgende afdelinger: Modtagelsen, Familierådgivningen, Familieplejen, Team Afløsning, Kontakt- og Støttepersoner, Organisation og Udvikling, Administration, Løn & Personale samt Økonomi.
På Familiecentret er vi godt 300 medarbejdere. Familiecentret ligger på Karen Blixens Boulevard 7 i Gellerup, men dækker hele Aarhus Kommune.
Familiecentret er en del af driftsområdet Børn, Familier og Fællesskaber (BFF). Organisatorisk er driftsområdet Børn, Familier, og Fællesskaber placeret i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse.
Du træder ind i…
… en banebrydende udvikling, hvor Relationel Velfærd er fundament for samarbejdet med børn, familier og fagprofessionelle. Her mangler vi dig som et vigtigt bindeled mellem almen - og det specialiserede børneområde.
Opdraget er Aarhuskompasset, hvor fokus er at skrue op for dialogen, børnenes og familiernes ønsker, håb, drømme og hverdagsliv og ned for systemerne. Nytænkningen er centreret omkring velfærd, der bygger på relationer, og hvor ønsket er, at vi sammen med barnet, familien og dem, der er omkring barnet, finder løsninger, der skaber værdi - så tidligt og tæt på barnets hverdag som muligt. Vi går væk fra at administrere og planlægge for familierne og mod at samarbejde endnu mere med familierne og hinanden. Vi er allerede godt i gang, og alle lokaldistrikter i Aarhus Kommune skal arbejde tværgående med relationel velfærd i løbet af de næste tre år, med udrulning i nye lokalområder, dagtilbud, skoler og klub hvert halve år.
Om MSB
MSB er en enhedsforvaltningen, og vi kalder os Borgerens MSB. Med Borgernes MSB har vi som organisation lagt fundamentet for en samlet forvaltning. Det har vi gjort, fordi borgerne skal opleve, at de mødes med den samme tilgang, uanset hvilket center – eller hvilke centre – i MSB, de får hjælp fra. Fundamentet består af fem grundsten, som sammenfatter essensen af grundfortællingen om Borgernes MSB:
- Vi understøtter det gode liv for borgerne
- Vi skaber sammenhæng for borgerne
- Vi koordinerer for borgerne
- Vi samarbejder om og med borgerne
- Vi skaber resultater gennem ledelse
I linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune. De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
14-01-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957118