Fastholdelseskonsulent til Center for Fleksjob og Særlige virksomhedsindsatser, Jobcenter Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Center for Fleksjob og Særlige virksomhedsindsatser søger to fastholdelseskonsulent til at varetage faglige og lovgivningsmæssige opgaver på fleksjobområdet. Der er tale om en fast stilling og et barselsvikariat med  en ugentlig arbejdstid på 37 timer. 

Center for Fleksjob og Særlige virksomhedsindsatser er en del af Driftsområdet Job & Virksomhedsservice - Jobcenter Aarhus, under Magistratsafdelingen for Sociale forhold og Beskæftigelse (MSB). Centret består af i alt 120 medarbejdere, der varetager den beskæftigelses- og virksomhedsrettede indsats for alle fleksjobvisiterede i Aarhus Kommune – både de ledige og de ansatte i fleksjob. Derudover består centret af en række særlige virksomhedsindsatser, som samarbejder på tværs af MSB og Aarhus Kommune. Centret har ligeledes en stor kontaktflade til erhvervslivet i Aarhus Kommune omkring rekruttering og fastholdelse af medarbejdere.

Vi har et stærkt jobfokus, og vi arbejder målrettet på at motivere og opkvalificere de ledige, så de kommer hurtigst muligt i job og fastholder deres tilknytning til arbejdsmarkedet. Vi understøtter den ledige i at deltage aktivt og tage medansvar for jobsøgningen. Vi tror på, at en tidlig og individuel tilpasset indsats er en væsentlig forudsætning for, at borgeren opnår selvforsørgelse. 

Om jobbet

Du bliver en del af et tværfagligt team, hvor du som fastholdelseskonsulent har fokus på at skabe en sammenhængende indsats for borgere og virksomheder med henblik på at fastholde borgers tilknytning til arbejdsmarkedet.

Borgere ansat i fleksjob har ofte flere problemstillinger, der skal tages hensyn til i opfølgningsopgaven. Borgerne kan have både fysiske og psykiske skånehensyn, som en jobfunktion på virksomhederne skal kunne rumme. 

I dit samarbejde med virksomhederne er det væsentligt at yde en høj service og at være proaktiv i forhold til eventuelle udfordringer samt potentielle job- eller praktikåbninger.

Det primære lovområde er omsætning af Lov om Aktiv Beskæftigelsespolitik og Lov om Aktiv Socialpolitik.

Fastholdelseskonsulentens arbejdsopgaver

  • Stå til rådighed for sparring med arbejdsgiver og den fleksjobansatte med henblik på fastholdelse 
  • Møder på virksomheder med arbejdsgivere og den fleksjobansatte, hvor der er behov for det
  • Servicere og skabe gode samarbejdsrelationer med virksomhederne
  • Opdyrke nye jobåbninger til ledige fleksjobvisiterede borgere 
  • Afholde 2½-års og 4½-års lovpligtige opfølgninger med de fleksjobansatte 
  • At vurdere muligheder for progression i fleksjobbet i samarbejde med borger og arbejdsgiver
  • Behandling af ansøgninger om hjælpemidler m.m.
  • Telefonisk råd og vejledning til virksomheder og fleksjobansatte 
  • Administrative myndighedsopgaver og journalisering af borger- og virksomhedssamarbejdet 
  • Samarbejde med jobkonsulenter, virksomhedskonsulenter og andre samarbejdspartnere 
  • Deltagelse i afholdelse af jobklub for ledige fleksjobvisiterede

Din profil

  • Har erfaring som fastholdelseskonsulent eller virksomhedskonsulent, og gerne på fleksjobområdet 
  • Har et stort engagement i forhold til at øge virksomhedernes kendskab til fleksjob 
  • Har en socialrådgiver/socialformidler uddannelse eller anden relevant uddannelsesbaggrund 
  • Kender til arbejdsmarkedet og virksomhedernes efterspørgsel efter arbejdskraft 

Vi lægger desuden vægt på, at du som person 

  • Har en god social forståelse, empati og menneske kendskab
  • Kan håndtere at samarbejde med borgere, der har psykiske og fysiske skånehensyn
  • Kan arbejde selvstændigt, men samtidig være en god teamplayer
  • Har personlig gennemslagskraft og gode formidlingsevner i både skrift og tale
  • Har let ved og kan systematisere administrativt arbejde
  • Har mod på og lyst til at arbejde i et fagligt miljø i løbende udvikling
  • Kan skabe overblik og arbejde resultatorienteret
  • Er indstillet på løbende at tilegne dig viden om ny lovgivning, ændrede administrative arbejdsgange og ændringer i IT-systemer 
  • Forstår betydningen af at være ansat i en politisk styret organisation, og indgå åbent i kontinuerlige forandringsprocesser

Derfor skal du vælge os

Vi er en spændende arbejdsplads i en af landets største kommuner, som har mod på at udfordre og tænke nyt. Vi kan tilbyde et alsidigt og udfordrende job i en organisation under stadig forandring.
Du bliver en del af et stærkt kollegaskab, med fleksible arbejdsvilkår og mange spændende arbejdsopgaver. Vi har en travl hverdag, hvor der samtidigt er gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er ambitiøse, fleksible og alle hjælper, når det brænder på.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende forhåndsaftale mellem DS og HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.”

Hvis du vil vide mere

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Henriette Nymand på telefon 51 57 61 63.

Ansøgning

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. mail, har vi modtaget din ansøgning. 

Ansøgningsfrist: Tirsdag den 21.november 2023.

Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt fredag den 24.november 2023.

Tiltrædelse: Snarest muligt og senest 1. januar 2024. Barselsvikariatet er med ansættelse fra medio januar eller senest den 1. februar 2024

Om Job og Virksomhedsservice

Jobcenter Aarhus, Job og Virksomhedsservice er ét af seks driftsområder i Aarhus Kommunes Magistrat for Sociale Forhold og Beskæftigelse. Vi består af tre centre, hvoraf to er placeret i Værkmestergade og ét på Silkeborgvej. Vi har et tæt samarbejde med de lokale virksomheder og er optaget af, at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for vores borgere via vores Virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde.

Du kan læse mere om Aarhus kommunes beskæftigelsespolitik på vores hjemmeside:  

https://www.aarhus.dk/demokrati/politikker-og-planer/erhverv-og-beskaeftigelse/
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

21-11-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Silkeborgvej 622, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5938248

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet