Jobopslag: Juridisk medarbejder til Parkering og Råden over Vejareal i Aarhus Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet: 
Du vil få en central placering i organisationen med en bred berøringsflade i hele Aarhus Kommune. Det er derfor vigtigt, at du er god til at samarbejde og kan kommunikere tydeligt på mange forskellige niveauer. Vi søger en udpræget serviceminded og fleksibel medarbejder, som også kan være principfast, når omstændighederne kræver det.

Kerneopgaven består i at hjælpe og vejlede byens borgere og virksomheder i forhold til parkering og tilladelser til råden over vejareal (myndighedens tilladelse til brug af det offentlige vejareal). 

Aarhus Kommune står blandt andet for etablering og administration af beboerparkeringszoner, betalingsparkering og varetagelse af parkeringskontrol mv. 

Du kan læse mere på www.aarhus.dk/parkering og  www.aarhus.dk/rov

Det er en fordel, hvis du har en åben, analytisk og udviklende tilgang til opgaveløsningen. 

Du kommer til at indgå i afdelingen for Parkering og Råden over Vejareal, hvor vi p.t. er 18 ansatte. Dine tætteste samarbejdspartnere vil være afdelingslederen, de øvrige sagsbehandlere samt de udegående teams.

Dine arbejdsopgaver: 

  • Myndigheds- og klagesagsbehandling på parkeringsområdet
  • Møde i Fogedretten 
  • Vejledning og formidling ift. gældende lovgivning 
  • Udarbejde notater mv. til ledelsen og kollegaer 
  • Diverse ad hoc-opgaver   
  • Telefonisk kontakt med borgere og ansøgere, da du også vil indgå som del af den daglige telefonbetjening i Parkering. 

Den rette kandidats kompetencer: 

  • Du formulerer dig klart og præcist både på skrift og i tale. Du har en god portion tålmodighed og har en pædagogisk tilgang til at lære fra dig – f.eks. i forhold til oplæring afdelingens af studentermedhjælpere. 
  • Du har flair og interesse for at arbejde i en dynamisk, politisk styret organisation. 
  • Du er fagligt ambitiøs og har lyst til at bidrage konstruktivt til, at forvaltningen drives så effektivt som muligt. 
  • Du har indsigt i og/eller interesse for det specialiserede område indenfor Teknik og Miljø.
  • Du er omhyggelig, ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt, men altid i dialog og samarbejde med kolleger og ledelse. 
  • Du trives i en fagligt ambitiøs men uformel kultur, hvor der undertiden arbejdes i et højt tempo og med mange opgaver samtidigt. 
  • Du kan arbejde på tværs med blik for helheden, du er proaktiv og har et godt humør.
  • Du har sans for godt samarbejde og gode processer. 

Vi forventer, at du har en juridisk baggrund. Du må gerne være nyuddannet, men det er ikke en forudsætning for at komme i betragtning. 
 
Vi kan tilbyde: 
Et meningsfuldt, varieret og fagligt spændende arbejdsfelt, som løbende udvikler sig. Vi tilbyder desuden en arbejdsplads, hvor man arbejder tæt sammen om opgaven – og hvor det er den tværfaglige indsats, som gør forskellen. Endelig er vi en afdeling, hvor humor og kollegialt sammenhold værdsættes og prioriteres. 

Løn og ansættelsesvilkår: 
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med opstart snarest eller senest den 1. oktober 2024. Arbejdspladsen har adresse på Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand. 

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation og på baggrund af kvalifikationer.

Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen og vores generelle løn- og ansæt­telsesvilkår. Bliv en del af Teknik og Miljø (aarhus.dk)

Ansøgning:  
Ansøgningsfrist mandag den 26. august 2024. 

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 35 (25.-30. august 2024). 

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Hvis du vil vide mere: 
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Felix Vestergaard på telefon 4185 9725 eller chefkonsulent Joshua Krogager på telefon 4185 5765. 
 
Leder- og medarbejderroller: 
I vedlagte link finder du de fælles leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement. 


 

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.  

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6092364

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet