BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om at arbejde i en organisation, som altid er i bevægelse? Har du lyst til at arbejde i et inspirerende, godt fagligt, tværfagligt og socialt miljø med afvekslende arbejdsopgaver – så har du chancen nu!
Familiecentret, Karen Blixen Boulevard 7, 8220 Brabrand søger 3 kontorelever med opstart 1. marts 2024.
Familiecentret yder støtte og vejledning til udsatte børn og familier samt støtte til børn med en betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse.
Som elev ved Familiecentret bliver du en del af en elevgruppe på 6 elever. Hos os er uddannelse af elever en kerneopgave, og din uddannelse er vigtig – også for os. Vi prioriterer en alsidig uddannelse af vores kontorelever samt et stærkt fagligt og socialt sammenhold i vores elevgruppe.
Vi søger dig, der:
- er ansvarsbevidst og stabil, omhyggelig og struktureret
- kan optræde og handle selvstændigt
- er initiativrig og har mod på at prøve nyt
- er servicemindede og i besiddelse af gode samarbejdsevner
- kan lide og er dygtig til at arbejde med tal
- er dygtig til at formulere dig – både mundtligt og skriftligt
- er positivt indstillet og vil bidrage til et godt arbejdsmiljø.
Derfor skal du vælge os:
Du får:
- en alsidig og udfordrende kontoruddannelse
- spændende opgaver med egne ansvarsområder
- individuelt elevforløb med fokus på oplæringsmål gennem hele uddannelsen
- en masse dygtige og søde kollegaer
- du bliver del af et godt elevnetværk både på Familiecentret og på tværs af Magistrater i Aarhus Kommune.
I løbet af din elevtid mulighed for at dygtiggøre dig inden for flere arbejdsområder såsom
- Administrativ understøttelse af familierådgivere med registrering af foranstaltninger.
- Personaleadministration
- Udarbejdelse af økonomiske beregninger og bogføringsopgaver
- Betjening af Familiecentrets Borgere via mails og hovedtelefonnummer
For at sikre en bred uddannelse vil du gennem din elevtid komme rundt i flere forskellige af Familiecentrets administrative afdelinger. I hver afdeling vil du få en fast elevvejleder, og sammen vil vi løbende holde opfølgningssamtaler med mulighed for at følge op på dine og afdelingens mål og forventninger.
Familiecentret samarbejder desuden med andre 3 andre centre i Socialforvaltningen, hvorfor du i en del af din elevtid vil være udlånt til disse centre. Du skal derfor være indstillet på, at du under din elevtid kan komme til at arbejde på forskellige adresser i Aarhus.
Om uddannelsen.
Kontoruddannelsen varer 2 år vekslende mellem praktik ved Familiecentret og 15 ugers skoleophold inkl. afsluttende fagprøve på Aarhus Business College.
Vi forventer, at du har bestået EUX-kontor, et fem-ugers kompetencegivende forløb (EUS) for studenter (STX, HTX eller HF), en HHX eller et grundforløb, som giver adgang til kontoruddannelsen med specialet Offentlig Administration inden tiltrædelse den 1. marts 2024.
Er du over 25 år, skal der laves en realkompetencevurdering. Denne kan du få udarbejdet ved nærmeste handelsskole. Du bedes medsende din Realkompetencevurdering med din ansøgning.
Hvis du er i tvivl, om du opfylder adgangskravene, skal du kontakte en studievejleder på en handelsskole.
Løn og ansættelsesforhold:
2-årig elevstilling
Arbejdstid, 37 timer ugentlig
Aflønning efter overenskomst mellem KL og HK/Kommunal.
Hvis du vil vid mere:
Yderlige oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse ved elevansvarlig Christine Nørgaard Cordsen på tlf.nr.: 5157 6714 eller afdelingsleder Anna Haagaard Krogh på tlf.nr.: 4185 8955.
Ansøgning:
Vi glæder os til at læse din ansøgning med begrundelse for, hvorfor du ønsker ansættelse hos os.
Husk at vedhæfte relevante eksamensbeviser.
Ansøgningsfrist den 21. januar 2024. Samtaler forventes afholdt den 24. januar 2024.
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Mere om Familiecentret
Familiecentret håndterer sager på udsatte og handicapområdet for familier med børn fra 0-14 år. Familiecentret består af: Modtagelsen, Familierådgivningen, Relationel Velfærd, Organisation og Udvikling, Administration og Økonomi, Familieplejen og Anbringelseskonsulenter samt Team Afløsning, Kontakt- og Støttepersoner.
Familiecentret er en del af driftsområdet Børn, Familier og Fællesskaber, som ud over Familiecentret består af udfører-centrene Børnecentret og Center for Specialpædagogiske Børnetilbud. Organisatorisk er driftsområdet Børn, Familier, og Fællesskaber placeret i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
21-01-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968595