Vil du arbejde med employer branding, kommunikation, onboarding og events i Hjemmeværnet, og være med til at gøre en forskel?
Brænder du for kommunikation, mennesker og frivillighed? Har du flair for at formidle, opbygge relationer og motivere frivillige? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye koordinator for onboarding, kommunikation og events hos Hærhjemmeværnsdistrikt Østjylland.
Om os:
Hærhjemmeværnsdistrikt Østjylland har base i Brabrand, i udkanten af Århus og dækker samme område som Østjyllands politikreds. Vi er 14 medarbejdere - både militært og civilt uddannet personale, der i fællesskab planlægger og løser distriktets opgaver. Distriktet er en del af det nationale forsvar og beredskab, hvor vi indsætter styrker på landjorden, gennemfører uddannelses- og øvelsesaktiviteter og yder støtte til det civile samfund. Din sektion, informations- og kommunikationssektionen, består af en chef og dig som medarbejder samt en frivillig S9 organisation.
Du bliver en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor vi arbejder målrettet for at udbrede kendskabet til Hjemmeværnet, øge antallet af frivillige og synliggøre værdien i at være frivillig. Du vil indgå i et netværk med kolleger fra regionens fem øvrige distrikter, som arbejder med de samme områder som dig – rekruttering, onboarding og kommunikation. Her får du sparring, støtte og vejledning fra både netværket og Landsdelsregionens rekrutterings- og kommunikationsenhed.
Hos os gør du en reel forskel – både for Danmarks forsvar, for civilsamfundet og for den tryghed, vi alle værner om. Støtten til Hjemmeværnet er stærkere end i 40 år, og interessen vokser i takt med den sikkerhedspolitiske situation. Bliv en del af en organisation i udvikling, hvor din indsats betyder noget.
Om stillingen:
Du bliver en central aktør i distriktets arbejde med at styrke fællesskabet og tiltrække nye frivillige. Du skal, i samarbejde med din elementsleder, udvikle, drive og kvalitetssikre onboardingprocessen for nye medlemmer, så alle får en god og engagerende start på deres frivillige rejse.
Du vil desuden medvirke til at:
- Drive og udvikle distriktets interne og eksterne kommunikation – primært på sociale medier (facebook og instagram) – for at skabe synlighed og engagement.
- Planlægge, koordinere og afvikle events og aktiviteter i samarbejde med vores underafdelinger og med fokus på rekruttering af nye frivillige.
- Kvalitetssikre og understøtte den optagelses- og onboardingproces der gennemføres ved underafdelingerne.
- Håndtere lokale pressehenvendelser i samarbejde med din kollega.
- Rådgive og uddanne frivillige inden for dit kompetenceområde, fx sociale medier, præsentationsteknik og/eller events.
- Administrere og indkøbe rekrutterings- og merchandisemateriale.
Dit faste tjenestested vil være i Brabrand, men du skal forvente rejseaktivitet, da distriktet består af 16 underafdelinger fordelt geografisk ud i distriktet. Du vil jævnligt besøge de frivillige lokalt for at støtte dem i onboarding af nye medlemmer og i arbejdet med at formidle deres indsats. Derfor er det vigtigt, at du har stærke relationelle kompetencer og trives i et samarbejde på tværs af fagligheder og afdelinger.
Vi tilbyder:
- En spændende stilling og varieret hverdag
- Stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af din arbejdstid – og mulighed for hjemmearbejde
- Et stærkt kollegialt og fagligt fællesskab med gode muligheder for kompetenceudvikling
- Mulighed for at gøre en forskel i en organisation med samfundsmæssig betydning
- Gode ansættelsesvilkår og arbejdsgiverbetalt pension.
- Du har en relevant uddannelse inden for fx kommunikation, HR, organisationsudvikling, events eller lignende
- Du har erfaring med kommunikation, HR/onboarding, rekruttering og events.
- Du er en dygtig formidler med blik for den gode historie – både mundtligt og skriftligt
- Du har stærke relationelle kompetencer og gerne erfaring med frivillige eller arbejde på tværs af fagligheder og niveauer i en organisation
- Det er en fordel, hvis du har kendskab til og forstår vigtigheden af motivation og engagement for frivillige
- Du arbejder strategisk og er vant til at omsætte planer til konkrete indsatser.
- Du har lyst til at blive en del af en arbejdsplads, hvor frivillige er i centrum
- Kendskab til Hjemmeværnet og/eller Forsvarets organisation er en fordel, men ikke et krav.
- Du har kørekort kategori B.
Vil du gøre en forskel med kommunikation og HR i en frivillig kontekst? Så søg stillingen som kommunikations- og rekrutteringskoordinator. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter den gældende overenskomst for ansatte i staten. På baggrund af din erfaring og kompetencer vil der være mulighed for at forhandle et tillæg i forbindelse med ansættelsen. Der er til stillingen knyttet en fuldt arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Dit faste arbejdssted vil være på Holmstrupgårdvej 22, 8220 Brabrand.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet. Det er samtidig et krav, at du besidder gyldigt kørekort til kategori B.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforbyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte stabschef, ved Hærhjemmeværnsdistrikt Østjylland, major Michael Dahl Nielsen på 72440010 eller via mail: HDEJY-STCH@MIL.dk.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mathias Fonskov, på 3266 5657.
Ansøgningsfristen er den 15. september 2025. Samtaler forventes afholdt løbende. Stillingen er til besættelse snarest herefter.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Hjemmeværnet
Hjemmeværnet er en militær beredskabsorganisation bestående af frivillige og fastansatte. Vi er Danmarks frivillige styrke. Vi styrker Forsvaret, Politiet og samfundet, når vi løser opgaver, der kalder på vores evner og indsats. Vi hjælper med alt fra eftersøgning af forsvundne personer, miljøopgaver i danske farvande, hjælp ved oversvømmelser til støtte af Forsvaret. Vores fundament er over 13.500 aktive frivillige ildsjæle og en militær organisation, der gør os i stand til at rykke hurtigt og effektivt ud.
Hjemmeværnet består af tre værn – Hærhjemmeværnet, Flyverhjemmeværnet og Marinehjemmeværnet – som løser en lang række opgaver til lands, til vands og i luften. Vores kerneopgave løses gennem opbygning og træning af militære enheder og enkeltpersoner, der kan bevogte objekter samt løse andre militære opgaver. Alle medlemmer af Hjemmeværnet har gennemgået en militær grunduddannelse på linje med Hærens basisuddannelse. Hjemmeværnet støtter også Forsvaret i forbindelse med uddannelse af værnepligtige og soldater, som skal udsendes til internationale opgaver. I de senere år har Hjemmeværnet været på internationale missioner sammen med Forsvaret, eksempelvis i Afghanistan og Kosovo.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Hærhjemmeværnsdistrikt Østjylland, Holmstrupgårdvej, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-09-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/29cb8903-a1a9-4ef7-9f7f-f3dc5dd1036e