Koordinerende sikkerhedsrådgiver i Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste: Arbejdssikkerhed, organisation og lovgivning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du lide at arbejde selvstændigt, og har du evner for at strukturere og organisere, samt lyst til at arbejde med lovgivning inden for arbejdssikkerhed? Så er her muligheden for at spille en central rolle hos Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste som koordinerende sikkerhedsrådgiver i Planlægnings- & Koordinationsdivisionen.

Bemærk at stillingen er slået op som civilt og militært.

Om os

Logistiksektionen ved Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste (FVT) er en sektion i rivende udvikling. Sektionen opererer som en niveau II enhed, og består af en chef, en næstkommanderende, et sagsbehandlerteam og en studentermedarbejder, som dækker et meget bredt område. Sektionens primære kunder er de mange og meget forskellige værksteder i Vedligeholdelsesdivisionen (V-DIV), som varetager vedligehold af maritime-, land- og luftmilitære kapaciteter.

Vi er en tværgående organisation, som er placeret i Planlægning- & Koordineringsdivisionen (PK-DIV), og har virkekraft ind i V-DIV’s tre hovedområder: land, luft, og maritim, samt eksternt i Forsvarsministeriets Materiel- & Indkøbsstyrelse (FMI) og Supply Chain Division (SCD).

Vi løser opgaver som professionel kunde og leverandør i forhold til SCD og FMI, m.fl. Sektionen er forudsætningsskabende for, og understøtter og udvikler forsyningsveje. Det overordnede mål er at skabe en optimal situation for V-DIV vedligeholdelsesopgaver, både planlagte og akutte.

Vi holder til på hovedkvarteret i Brabrand, men har satellitter i nord og øst, og arbejder ofte fra positioner ude i landet, garnisoner, flyve- eller flådestationer, når det giver mening. Sektionen mødes ugentligt på kontoret i Brabrand, hvor de fleste medarbejdere har deres faste plads, for at dele viden og koordinere opgaver.

Hos os møder du en fri og munter omgangstone. Tilgangen til arbejdsopgaverne er altid konstruktiv og professionel. Du vil opleve et højt kompetenceniveau, hvor der arbejdes under en høj grad af frihed. Vi bruger tid på at kommunikere og danne relationer med samarbejdspartnere, som SCD, FMI, FKO, værnskommandoer, mv.


Om stillingen

Dine opgaver som koordinerende sikkerhedsrådgiver, vil blandt andet være:

• Rådgive chefer og værksteder i forbindelse med transport af farligt gods og føre tilsyn med, at regler for transport af farligt gods overholdes ved FVT’s værksteder. Herunder at bidrage til uddannelse af personel, fx Kap. 1.3. ADR-sikkerhedsuddannelse til chauffører der transporterer farligt gods.
• Udvikle og afholde farligt gods kurser for medarbejdere.
• Bidrage til at personel der er beskæftiget med transport, klassificering, mærkning, udfyldning af transportdokumenter, emballering, læsning, aflæsning eller afsendelse af farligt gods, har fået nøje instrukser om hvordan arbejdet skal udføres.
• Indføre passende foranstaltninger ved eventuelle uheld eller hændelser, samt udarbejde rapporter vedrørende uheld, hændelser eller alvorlige overtrædelser, som konstateres under tilsyn.
• Udarbejde årsrapport der omhandler aktiviteter i forbindelse med transport og håndtering af farlig gods
• Være FVT’s deltager i transportsikkerhedsnævnet.
• Udarbejde FVT procedure for sikkerhedstilsyn.
• Udvikle FVT sikkerhedsorganisation.
• Fungere som sikkerhedsorganisationens koordinerende led, støttet af FVT sikkerhedsrådgivere.


Om dig

Du kan have både civil eller militær baggrund.

Du har en formentlig en baggrund inden for kontor. Da opgaverne og ansvarsområderne kræver et stort overblik og gode kommunikationsevner, vil erfaring inden for ledelse og organisation være en fordel.

Vi forestiller os, at du enten er uddannet sikkerhedsrådgiver, har erfaring fra lignende stilling eller er villig til at uddanne dig inden for arbejdssikkerhed.
Jobbet som sikkerhedsrådgiver hos os, kræver at du hurtigt kan sætte dig ind i områdets lovgivning, så du nemmere kan navigere i rollen. Vi vil sørge for at du får grundig oplæring og løbende sparring.

Da du er sikkerhedsorganisationens koordinerende led, skal du være imødekommende og positiv. Du skal arbejde med flere sideløbende opgaver og skal derfor være initiativrig og god til samarbejde. Yderligere kræver stillingen, at du hurtigt kan læse og forstå lovtekster, konventioner og bestemmelsesgrundlag.

Når du skal forestå uddannelse og formidling, er det en forudsætning at du kan formulere dig klart i tale og skrift.


Ansættelsesvilkår

Stillingen er en seniorsergent stilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Dit faste tjenestested er Brabrand.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Christian Bedmar på telefon: 24 62 88 94.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent John K. Christiansen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon: 72 81 93 20 eller mail FPS-JOC@MIL.DK

Ansøgningsfristen er den 24. juli 2024. Samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.

Ansættelse efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen. FOKUS og referencer kan medsendes.
Såfremt du er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste er en kvalitetsledelses og arbejdsmiljøbevidst servicevirksomhed, der vedligeholder, reparerer og modificerer Forsvarets materiel. En del af virksomheden er i dag ISO og arbejdsmiljøcertificeret, hvilket forventes at blive udbredt til hele organisationen. Myndigheden beskæftiger ca. 1700 medarbejdere.

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste består af en Vedligeholdelsesdivision med seks vedligeholdelsesområder fordelt geografisk over hele landet, og en Planlægnings- og Koordinationsdivision beliggende i Brabrand. De seks Vedligeholdelsesområder er specialiseret i at reparere, vedligeholde og modificere specifikke materielsystemer indenfor deres faglige søjle. Planlægnings- og Koordinationsdivisionen består af en Forretningsafdeling og en Driftsafdeling, som varetager koordinerende planlægning, uddannelse, styring, controlling og udvikling af Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste.

Ud over at reparere og vedligeholde Forsvarets materiel så støtter Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste Forsvarets operationer og missioner med veluddannet militært teknisk personel, der udlånes til Forsvarets enheder iht. aftalte planlægning eller ad hoc i særlige tilfælde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste – Brabrand, Sødalsparken , 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6074176

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet