BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ungecenter Uddannelse og Vejledning søger en stærk myndighedsprofil til en fast stilling i det kriminalpræventive, beskæftigelsesrettede myndighedsarbejde på ungeområdet.
Stillingen er koblet på de kriminalpræventive samarbejder i SSP og indeholder blandt andet en række opgaver i forbindelse med det beskæftigelsesrettede myndighedsarbejde i regi af de tværsektorielle kriminalpræventive samarbejdsmodeller. Teamet indgår som helhed bl.a. i arbejdet med God Løsladelse, Bande EXIT, TOP100, Ungesporet, Infohus, KPO18+ og Forældremøder 18+.
Det er således en klar fordel, hvis du har en solid erfaring som sagsbehandler / uddannelseskonsulent i arbejdet med aktivitets- og uddannelsesparate unge på uddannelseshjælp i alderen 18-29 år.
Stillingen er placeret i Den Kriminalpræventive Afdeling, som har til huse i Blixens i Gellerup sammen med Det Opsøgende Ungeteam og Den Kriminalpræventive Afdeling på socialområdet.
Afdelingen er i gang med et spændende udviklingsarbejde, hvor nye samarbejdsmodeller er under implementering.
Stillingen er ledig fra 1. december 2024 eller snarest muligt.
Om jobbet:
Arbejdsopgaverne i stillingen som kriminalpræventiv medarbejder på beskæftigelsesområdet er forskelligartede og forudsætter ofte et stort samarbejde med en række aktører internt i og uden for Aarhus Kommune. Du skal f.eks. indgå i den tværfaglige vagtdækning i Ungesporet i Gellerup.
Herudover vil øvrige arbejdsopgaver og ansvarsområder blive aftalt individuelt med afsæt i de kompetencer, du bringer til stillingen.
Din profil:
Udover din solide faglige erfaring, lægger vi særligt vægt på, at du har gode samarbejdsevner, og at du befinder dig godt ved at være forankret i et ungecenter, hvor der er fokus på tæt tværfagligt samarbejde som en væsentlig del af opgaveløsningen. Vi vægter lyst og evner til løbende at udvikle, lære af de fejl vi laver, samt bidrage til den fælles opgaveløsning.
Dagligdagen er præget af et højt aktivitetsniveau og ikke mindst en til tider uforudsigelig hverdag. Dette kræver, at du er omstillingsparat, har en fleksibel indstilling til jobbet og kan håndtere at arbejde med komplekse problemstillinger – alt sammen med den unge i fokus.
Du er som medarbejder, sammen med de øvrige i teamet, kulturbærer og skal understøtte arbejdet med at omsætte MSB´s værdigrundlag, hvor troværdighed, respekt, engagement og sammenhæng skal omsættes i praksis. Ligeledes arbejder vi målrettet efter de politiske mål og opgaver, som vi er forpligtet til at løse.
Faglig profil: Vi lægger vægt på, at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har indgående erfaring med myndighedsarbejdet på beskæftigelsesområdet, det tværgående samarbejde og det kriminalpræventive felt.
- Har en grundlæggende forståelse for og viden om lovgivningen på området og kan anvende Fasit som et relevant arbejdsredskab i det daglige arbejde. Herunder evnen til at omsætte de lovgivningsmæssige muligheder med et ressourceorienteret fokus i de konkrete sager.
- Har erfaring med og lyst til professionel netværksdannelse med henblik på løbende at sikre de relevante koblinger til samarbejdspartnere i udarbejdelsen af helhedsorienterede løsninger.
- Er stærk i den professionelle relationsdannelse, som er afgørende for at lykkes med målgruppen – hvorfor vi leder efter en erfaren kollega, som hviler i sin faglighed og har en stærk og tydelig profil.
- Tror på, at uddannelse og beskæftigelse er afgørende faktorer for at komme godt på vej i livet.
- Har erfaring med anvendelse af Signs of Safety eller som minimum lyst til at lære og anvende metoden.
- Har lyst til at arbejde i en organisation, hvor vi løbende udvikler praksis i tæt samarbejde med kolleger og ledelse.
- Har en god systematik, let ved at skabe overblik og er grundlæggende struktureret anlagt.
- Trives med at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed, højt fagligt niveau og personlig fleksibilitet.
- Har blikket for helheden og forståelse for de organisatoriske sammenhænge og rammer, som centret indgår i.
Derfor skal du vælge os:
Du får en unik mulighed for at gøre en stor forskel for de unge i deres vej væk fra den kriminelle løbebane og vej ind på arbejdsmarkedet.
- Vi tilbyder en udfordrende og spændende stilling, som du kan være med til at sætte dit præg på.
- Vi tilbyder fagligt dygtige kollegaer og samarbejdspartnere.
- Vi arbejder for en åben dialogkultur og med en tillidsdagsorden – både til hinanden, samarbejdspartnere og ikke mindst de unge.
- Alle medarbejdere tilbydes flekstidsordning.
Du kan læse mere om Aarhus kommunes beskæftigelsespolitik og virksomhedsstrategi her.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og lokale aftaler mellem KL og DS/HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Der er en vis transport forbundet med stillingen. Hvis man som medarbejder efter aftale med nærmeste leder, benytter eget transportmiddel i den forbindelse, vil refusion ske efter gældende regler herfor i Aarhus Kommune, hvilket sædvanligvis vil være den lave kilometertakst.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Louise Thusgård Hørlück på telefon +4541858170.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 18-10-2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 25. oktober 2024.
Om Sociale Forhold og Beskæftigelse
I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) er vi flere end 5.000 medarbejdere, som hvert år samarbejder med 80.000 børn, unge og voksne. Uanset om vi støtter med sociale- eller beskæftigelsesrettede indsatser, følger vi sammen den vision og mission, som vi kalder Fælles Formål. Vi fremmer Aarhusianernes handlekraft, så de kan skabe den tilværelse de ønsker - på trods af livets udfordringer. Det er vores eksistensberettigelse. Der er derfor, vi kan gå på arbejde hver dag med rank ryg og faglig stolthed.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
18-10-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6122603