BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Har du lyst til at tage ledelse af et botilbud, hvor faglighed, tillid, håb og ligeværdighed går hånd i hånd med et øget fokus på rusmiddelindsatsen? På et botilbud, hvor vi hver dag tilstræber at skabe et trygt bo- og arbejdsmiljø for beboere og medarbejdere? Evner du at sætte retning og skabe rammer, så medarbejderne kan arbejde rundt om det hele menneske, somatisk, psykisk og socialt? Så er du måske det perfekte match som daglig leder af Botilbuddet Tuesten Huse i Tilst.
Vi er et hus, der hele tiden har fokus på at styrke den indsats, vi tilbyder vores borgere. Vi er lige nu bl.a. optaget af, fagligt at styrke vores indsats til borgere med et skadeligt forbrug af rusmidler og en psykiatrisk diagnose. Vi er ved at oparbejde vores kompetencer inden for omsætningen af PEER-faglighed og den Traume-Bevidst Tilgang (TBT). Det samtidig med, at vi fortsætter udviklingen og forankringen af redskabet og metoden LA2 – der systematisk og målrettet understøtter beboerens trivsel og derved forebygge mistrivsel og voldsom adfærd som udtryksform.
Om Tuesten Huse
Vores speciale er arbejdet med de psykisk sårbare mennesker der er særlig ramt af deres lidelse. Målgruppen er beboere i aldersgruppen 18-65 år med svære diagnoser indenfor skizofreni, angst og personlighedsforstyrrelser. En del af beboerne kæmper samtidigt med et skadeligt forbrug af rusmidler. Tilbuddet består, udover det fælles miljø, af 20 beboerlejligheder.
Medarbejdergruppen er tværfagligt sammensat af sundheds-, PEER- og pædagogfaglige medarbejdere. Der er i alt 23 tilknyttede medarbejdere med forskellig tilknytning, samt et vikarkorps bestående af ca. 10 medarbejdere med varierende timetilknytning. Vi vægter egne levede erfaringer højt og ser det som en styrke, når man formår at omsætte dem i samarbejdet med beboere og medarbejdere.
Ledelsesteam
I 2021 sammenlagde vi Tuesten Huse med 3 §85 bofællesskaber, særligt rettet mod mennesker med rusmidler som mestringsstrategi. Det er fællesskaberne Havkærhus, Tilst Søndervej og Sletten. I er et ledelsesteam bestående af 2 ledere, der sammen skal agere ledelse af alle 4 matrikler. Denne stilling indebærer primært personaleledelsen af Tuesten Huse.
I skal som ledelsesteam stå solidt, trygt og tillidsvækkende i en hverdag, der ofte kan være præget af rusmiddelmiljøets voldsomme påvirkning. I vil blive udfordret af, at agerer med og omkring borgere, der ofte har relationer ind i det kriminelle miljø i og omkring Aarhus. I skal derfor være særdeles skarpe på jeres koblingskompetencer, der skal sikre et godt samarbejde med Behandlingspsykiatrien, Retspsykiatrien, Kriminalforsorgen, Rusmiddel Center Aarhus, Politiet og Civilsamfundet. Målgruppen udfordrer mange forskellige aktører i vores samfund. Det er en vigtig del af ledelsesopgaven at sikre at borgerne og medarbejderne ikke opsluges af frustration og afmagt i det interne samarbejde, såvel som samarbejdet ud af huset og på tværs i vores samfund.
De tre bofællesskaber
Er henholdsvis beliggende i Tilst og Slet. Der er i alt 11 fuldtidsstillinger fordel ud på de tre matrikler og til sammen 34 skæve boliger. Målgruppen er meget sammenlignelig med Tuesten Huses, men man skal som borger kunne mestre aftener, weekender og helligdage uden direkte medarbejderkontakt, for at kunne bo på bofællesskaberne. Housing first, Harmreduktion, LA2 og Dialogisk Praksis er de fire hjørnesten bofællesskaberne står på.
Vi ønsker en leder som vægter at være i løbende dialog med medarbejdere og beboere om udvikling af tilbuddenes kultur og være sparringspartner i det daglige. Lederen er garant for det gode arbejdsmiljø.
Du vil i et tæt samarbejde med medarbejderne få ansvaret for at kvalitetssikre, udvikle og dokumentere den faglige indsats, ligesom du får et ansvar for at sikre tilbuddenes drift med fokus på fortsat implementering og udvikling af faglige metoder og tilgange.
I Job, Udsatte og Socialpsykiatri bygger vores faglige og værdimæssige tilgang på 4 hjørnesten, som skal medvirke til, at vi understøtter den overordnede strategi om den aktive borger. De 4 hjørnesten er:
- Recovery og mestring af eget liv
- Job som en virkningsfuld og social indsats
- Forebyggelse og rettidighed
- Samarbejde og koblingskompetencer
Du får som leder derfor et ansvar for, at Tuesten Huse i et tæt samspil med de relevante samarbejdspartnere har fokus på disse hjørnesten i indsatserne.
Du vil som leder referere til centerchefen og indgå i et lederteam på 9. Du indgår i supervision og samarbejde på tværs af driftsområdet. Du får en bred intern og ekstern samarbejdsflade med f.eks. den regionale psykiatri, pårørende, administration og centrale servicecentre, hvilket stiller krav til dine kommunikations- og samarbejdsevner.
Din profil:
Center for Botilbud søger en leder gerne med ledererfaring eller med et solidt lederpotentiale og -kompetencer. Du skal have praksiserfaring indenfor målgruppen og kunne dokumentere viden, erfaring og resultater indenfor følgende ledelseskompetencer:
- Strategisk ledelse – Stå i spidsen for forandringsprocesser i tilbuddene, herunder udarbejde og implementere strategi for hhv. synlighed/profilering, faglig udvikling og trivsel
- Faglig ledelse – Understøtte udvikling og faglig kvalitet og vurdering af faglig effekt
- Procesledelse – Rammesætte involverende og lærende processer, der skaber refleksion og ejerskab i daglig opgaveløsning
- Kommunikation og samarbejdsevner – Kommunikere tydeligt til og med medarbejderne og således skabe en tydelig ramme for den faglige opgaveløsning
- Innovation – Turde tænke nyt og skabe rammer for at eksperimentere med nye måder at løse opgaven på, nye måder at tænke indsatser, ydelser og samarbejde på, inddrage borgere og samarbejdspartnere og udvikle viden
- Markedsføring – Arbejde vedvarende med profilering
Derudover skal du
- Trives i og se muligheder i at arbejde i en politisk styret organisation
- Have økonomisk sans og udvise ansvarlighed over for aftalte opgaver og budgetter
Derfor skal du vælge os:
Du skal vælge os, hvis du vil være en del af et center med meget høj faglighed, og hvor der i de enkelte indsatser er et stort fokus på den enkelte borgers behov, herunder hvor den enkelte er i sin egen recoveryproces.
Det er også vigtigt at fremhæve, at du med valget af os bliver leder i en organisation med stort sammenhold og viljen og evnen til at trække på tværs – både på ledelses- og medarbejderplan.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Centerchef Preben Bøgelund Tlf.: 29204039 (træffes i uge 30-31)
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 06-08-2023
Vi forventer, at 1. samtale finder sted i uge 33. Evt. 2. samtale finder sted i uge 33 og 34.
Om os
Center for Botilbud består af 20 socialpsykiatriske botilbud under servicelovens §85, §107 og §108. De ansatte i Center for Botilbud har forskellige faglige baggrunde og er også uddannelsessted for flere uddannelsesretninger. Der er derfor også en forventning om, at alle ansatte i Center for Botilbud udover at bidrage til kerneopgaven også bidrager til at sikre et godt læringsmiljø for de studerende.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
06-08-2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Nørre Allé 31, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/leder-til-det-socialpsykiatriske-botilbud-tuestenhuse/12ti6r/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850217