Pædagogisk leder til Solskin

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du dele din faglighed og ledelsesmæssige erfaring med os? Ved du, hvordan man skaber gode processer og et godt arbejdsmiljø? 

Solskin søger en pædagogisk leder med høj faglighed og som kan hjælpe os med at se nye perspektiver og gøre os endnu dygtigere.

Om os

Vi er en af afdelingerne i Brabrandsøens Dagtilbud. Vi bor i naturskønne omgivelser ved Brabrandsøen og Årslev Engsø. Vi har til huse i en nybygget institution, hvor vi sammen med DII Søstjernen har fælles køkken, pædagogisk køkken/cafe samt motorikrum - så vi søger en leder, der vil indgå i et tæt samarbejde med en lederkollega.

Her er 19 vuggestuebørn og 40 børnehavebørn. Vi arbejder i to teams; et i vuggestuen og et i børnehaven. Vi har i hvert team udpeget pædagoger, der modtager børn og hjælper dem videre i overgangen fra vuggestue til børnehave og fra børnehave til skole.

Vi er både en række medarbejdere, der har været i Solskin i flere år og en del nye, så en af dine opgaver bliver at være med til at skabe en god, fælles kultur og et godt arbejdsmiljø.

Solskin er en ambitiøs afdeling med faglig stolthed. Det er vigtigt for os, at den pædagogiske leder giver os faglig sparring, sætter nye ting på dagsordenen og en tydelig retning samt har en klar vision. Som pædagogisk leder har du ansvaret for pædagogisk ledelse af personalet – med fællesskab og kollektiv forpligtelse som førsteprioritet samt at finde balancen mellem at skabe tydelig retning og give professionelt råderum. Ved at have børnetid lærer du os at kende, så du kan udfordre vores praksis og blive klog på, hvordan vores forskelligheder bruges bedst – samt være synlig for forældrene.

 

Om jobbet

Vi søger en leder, der har erfaring med procesarbejde ift. forandringer og opstart af nye medarbejdere, så vi sammen kan opbygge en kultur og et fundament, hvor vi har essensen af Solskin med os i vores videre udvikling. En inddragende og involverende lederstil er kendetegnende for dig.

Du er en kompetent kommunikatør, der kan etablere en åben og tillidsfuld dialog. Du har et positivt og anerkendende børne- og menneskesyn. Det bruger du f.eks. i arbejdet med et godt psykisk arbejdsmiljø, hvor både trivsel og fokus på kerneopgaven er i centrum. Du forstår, at børn gør det bedste, de kan, og dine beslutninger tages altid med udgangspunkt i børneperspektivet og kerneopgaven.

 

Det har du særlig fokus på:

  • At skabe et stærkt og positivt læringsmiljø for alle børn – hjælpe os med at udvikle vores faglighed
  • At stå for god ledelse med fokus på gennemsigtighed, feedback og sparring – sørge for at alle har den rette viden til at udføre arbejdsopgaven bedst muligt
  • At se fællesskabets styrker og udfordringer, samtidighed med at du har øje for den enkelte medarbejders kompetencer, trivsel og udvikling
  • At skabe gode betingelser for det samskabende forældresamarbejde, som støtter den fælles indsats omkring barnet.

 

Om dig:

Du er en nærværende og tillidsvækkende leder med gode relationelle kompetencer. Du kan skabe og vedligeholde stærke relationer til børn, forældre, medarbejdere og øvrige samarbejdspartnere.

Du evner at italesætte og håndtere konflikter og tager beslutninger på et fagligt velfunderet og konstruktivt – også i vanskelige situationer.

Du leder inddragende og evner at skabe følgeskab. Du kan arbejde med at fremme en attraktiv og bæredygtig arbejdsplads med god trivsel og høj social kapital.

Du er vedholdende og arbejder struktureret i forhold til opfølgning og forbedring af praksis – og har erfaring med at skabe gode processer.

Du sætter pris på et tæt og udviklende samarbejde – med medarbejdere, forældre og ikke mindst dine lederkolleger.

 

Krav til stillingen:

  • Du har en pædagogisk uddannelse, erfaring inden for 0-6 års område og gerne erfaring med ledelse – eller lyst til og potentiale for ledelse.
  • Du kender til eller kan tilegne dig viden om de digitale værktøjer og kan understøtte den digitale strategi, hvor det pædagogiske personale arbejder i forskellige it-systemer (f.eks. Aula, SharePoint og Chromebook)
  • Du tager ansvar for de administrative opgaver og det budgetansvar, der er en del af ledelsesopgaven.

 

Derfor skal du vælge os:

Vi kan tilbyde dig et meningsfuldt lederjob med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du vil få tilknyttet en mentor, som vil hjælpe dig og give sparring i den første tid. Du vil blive del af et team, der vil hinanden og hjælper på tværs. Vi interesserer og forholder os nysgerrigt til hinandens praksis samt de problemstillinger, vi hver især står overfor, og vi har fastlagte møder i vores sparringsgrupper.

 

Sådan er du leder i Børn og Unge: 
Læs mere om vores arbejde med Stærkere Læringsfællesskaber
Læs mere om os: 

Dagtilbud: https://detvigoer.aarhus.dk/dagtilbud/

Stærkere læringsfællesskaber: https://detvigoer.aarhus.dk/staerkere-laeringsfaellesskaber/

Ledelse: https://detvigoer.aarhus.dk/andet-vi-goer/ledelse/

Læs mere om os:  https://glbrabrandsoedalendagtilbud.aarhus.dk/ 
 

Løn og ansættelse:
Der er tale om en fuldtidsstilling med løn i forhold til BUPL’s/Aarhus Kommunes overenskomst.
Vi håber, du kan tiltræde den 1. december 2023. 


Ansøgning:
Der er ansøgningsfrist mandag d. 22/10. Den første samtalerunde afholdes d. 25/10 fra kl. 12-17. Der vil være test af kandidater der går videre til anden samtalerunde d. 26/10 og 27/10. Anden samtalerunde afholdes d. 30/10 kl. 13-16. 

  
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement


    
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

  
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Byleddet 22 A, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922893

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet