Forsvaret kan kun løse sine opgaver, hvis der er brændstof til køretøjer, skibe og fly. I Kapacitetscenter for Drivmidler bliver du en vigtig del af forsyningskæden, hvor din indsats sikrer, at de operative enheder altid kan løse deres missioner.
Hos os bliver du en del af et lille team med et stort ansvar – vi forbinder praktisk drift med systemunderstøttelse, leverandørkontakt og økonomistyring.
Om os
Kapacitetscenter for Drivmidler er en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse og har det samlede ansvar for brændstof under ministerområdet. Vi arbejder med alt fra økonomi, kontrakter og oplagring til drift og administration – altid med forsyningssikkerhed som det centrale mål.
Sektionen består af en kapacitetsmanager, en souschef, tre sagsbehandlere og en studentermedhjælper. Som kommende kollega bliver du en del af et team, hvor fællesskab, samarbejde og faglig stolthed er nøgleord.
Om stillingerne
Sektion for Brændstoflagre & Datakvalitet
Som sagsbehandler med fokus på brændstoflagre bliver du en central del af Forsvarets forsyningskæde, hvor du sikrer, at enhederne altid har adgang til brændstof.
Dine primære opgaver bliver at:
- Afstemme brændstoflagre på Forsvarets lokationer og registrere forbruget i SAP
- Samarbejde med medarbejdere, der driver tankanlæggene, og koordinere ved driftsudfordringer
- Sikre, at datatransmission fra både Forsvarets egne og civile tankanlæg er korrekt og brugbar
Sektion for Tankkort & Disponering
Som sagsbehandler med fokus på tankkort bliver du ansvarlig for at implementere og drifte en ny aftale om tankkort, som bliver en vigtig del af Forsvarets brændstofadministration.
Dine primære opgaver bliver at:
- Oprette og administrere tankkort og medarbejderkort
- Være bindeled mellem leverandør og Forsvarets brugere, så aftalen fungerer i praksis
- Fungere som disponent med ansvar for at godkende indkøb i SAP, - og dermed sikre, at soldaterne får de varer og ydelser de har brug for, at leverandørerne får korrekt betaling, og Forsvarets økonomi forvaltes korrekt
Om dig
Du har en kontorfaglig uddannelse gerne inden for offentlig administration, forvaltning eller økonomi, og har derudover gerne suppleret din uddannelse med mindst 4 fag fra Akademiuddannelsen. Du kan også have en professionsbachelor i offentlig administration eller lignende på tilsvarende niveau.
Du har gerne erfaring fra Forsvaret eller anden offentlig/privat organisation, der arbejder med SAP.
Kendskab til materieldrift eller brændstofområdet er at foretrække og det er desuden en fordel, hvis du har praktisk erfaring med SAP og er erfaren i Excel.
Du udtrykker dig klart og præcist på både på dansk og engelsk, skriftligt og mundtligt.
Vi lægger vægt på, at du:
- arbejder struktureret og følger opgaverne til dørs
- trives med at sikre, at systemer og processer er i orden
- er samarbejdsorienteret, fleksibel og løsningsorienteret
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Brabrand.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Kapacitetsmanager Henrik Kilt-Lindblad på telefon 9350 5543 eller via mail FMI-LA-CHJDM@mil.dk.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Julie Cramer-Palmquist på telefon 3266 5848.
Ansøgningsfristen er den 12. november 2025 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt efter aftale, eller senest den 1. januar 2026.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved Sødalsparken, Sødalsparken, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/45845d18-8e4e-4a38-b51f-5d74d0e55d05