"Søges: Engageret assistent til Familiecentrets administration"

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Familiecentrets administration, søger assistent 37 timer om ugen pr. 1. november 2024

Om jobbet
Vi søger en assistent, som har lyst til at arbejde understøttende, kreativt og undersøgende med vores kerneopgave.

Familiecentret yder støtte og vejledning til udsatte børn og familier samt støtte til børn med en betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse.

Administrationen består af 21 assistenter, der udfører administrative arbejdsopgaver i forhold til understøttelse af de socialfaglige opgaver, som varetages af socialrådgivere.

Arbejdsopgaverne
Assistentopgaverne består først og fremmest i at registrere foranstaltninger og udbetalinger korrekt i de systemer, vi arbejder i. Når der iværksættes foranstaltninger, følger der en del administration med, som udføres af assistenterne – fx ansættelseskontrakter og håndtering af fakturaer. Herudover er der en del andre administrative opgaver, som skal håndteres. Familiecentret er i gang med at udvikle arbejdet omkring relationel velfærd, og i den forbindelse vil opgaverne i denne stilling, ligesom resten af Administrationen, også blive gentænkt, og arbejdet omkring dette vil du også blive indtænkt i. Derudover oplærer vi også elever, så de er klædt rigtig godt på til arbejdet efter elevtiden

Hvorfor os:

  • Fordi vi tilbyder en vigtig og værdsat arbejdsfunktion
  • Fordi vi er en travl og levende arbejdsplads
  • Fordi vi kan give dig et godt kollegaskab med en uformel omgangstone og humor

Hvorfor dig:

  • Fordi du har respekt og forståelse for, at der er tidsfrister, der skal overholdes
  • Fordi du trives med at arbejde i et tværfagligt miljø
  • Fordi du kan jonglere med flere bolde på én gang – og samtidigt holde hovedet koldt
  • Fordi du har lyst til og flair for at arbejde med tal, og at du trives med arbejdet med at foretage korrekte indberetninger
  • Fordi du kan lide en arbejdsdag, som kan være uforudsigelig, når der indimellem kommer opgaver, som skal prioriteres forud for det, som du har planlagt
  • Fordi du har flair for og lyst til at arbejde med PC’en som primært arbejdsværktøj og kan mestre at arbejde på en digital arbejdsplads, hvor størstedelen af kommunikation foregår via mail/IT-systemer
  • Fordi du har kendskab til de IT-systemer, vi arbejder i: CSC, KMD Børn & Voksen, Fakturamodulet samt Opus
  • Fordi du har ordenssans og evne for strukturering og prioritering
  • Fordi du er åben, venlig, serviceminded og ikke mindst en god kollega
  • Fordi du er uddannet assistent og gerne har erfaring med offentlig administration
  • Fordi du gerne vil være med til at give eleverne en god opstart og god oplæring 
     

Stillingen er på 37 timer pr. uge, og arbejdstiden er således: 
Mandag, tirsdag, onsdag og fredag kl. 8.00-15.00 og torsdag kl. 08.30-17.30. Arbejdsstedet er Familiecentret, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Stillingen vil blive aflønnet efter overenskomst med HK.
  
Fast stilling og 37 timer ugentligt.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til afdelingsleder Jonna Sørensen tlf. 41872729 eller teamkoordinator Natasja Gorecki tlf. 41872257.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist er tirsdag den 18. juni 2023, og der forventes at blive afholdt samtaler onsdag den 26. juni 2024.

Mere om Familiecentret

Familiecentret håndterer sager på udsatte og handicapområdet for familier med børn fra 0-15 år. Familiecentret består af følgende afdelinger: Modtagelsen, Familierådgivningen delt i distriktsteams, døgngruppen, spædbørnsgruppen, Familieplejen, Team Afløsning, Kontakt- og Støttepersoner, Specialklyngen, Organisation og Udvikling, Administration, Løn & Personale samt Økonomi. 

På Familiecentret er vi godt 300 medarbejdere. Familiecentret ligger på Karen Blixens Boulevard 7 i Gellerup, men dækker hele Aarhus Kommune.  

Familiecentret er en del af driftsområdet Børn, Familier og Fællesskaber (BFF). Organisatorisk er driftsområdet Børn, Familier, og Fællesskaber placeret i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse. Vi arbejder tæt sammen inden for driftsområdet for at styrke arbejdet til gavn for børnene og deres familier.

I hele Børn Familie og fællesskaber er vi optaget af nye måder at møde og samarbejde med vores borgere på, hvor opdraget er Aarhus Kompasset og hvor dialogen, børnenes og familiernes ønsker, drømme og hverdagsliv er i fokus. Nytænkningen er centreret omkring Relationel Velfærd, hvor vi går væk fra at administrere og planlægge for familierne og hen mod ny måder at samarbejde sammen med familierne og relationelt.
 

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement

  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

18-06-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063203

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet