BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Aarhus Byråd har besluttet at samle ejendomsopgaverne i Aarhus Kommune pr. 1. januar 2024. Vi søger tre områdechefer, som kan indgå i ledelsen af den nye enhed – Aarhus Ejendomme. Vær med til at sætte kursen for godt 600 medarbejdere, 2,6 mio. kvadratmeter og et årligt udgiftsbudget på over en milliard kroner.
Vi søger chefer til tre områder:
- Ejendomsportefølje
- Ejendomsdrift
- Service og stab
Ejendomsportefølje skal varetage dialogen med kommunens øvrige magistratsafdelinger om disses byggeønsker og -behov og fastlægge et fælles anlægsprogram på bygningsområdet. Der skal herunder arbejdes med samlokalisering og andre løsninger på lokalebehov end traditionelt nybyggeri. Ejendomsportefølje arbejder desuden med udlejning og salg af ejendomme, som ikke længere opfylder et kommunalt formål.
Ejendomsdrift skal varetage driften af alle kommunale bygninger, uanset anvendelsesform. Driften er organiseret i fire distrikter. Enkelte specialopgaver løses som ”klyngeansvar” på tværs af distrikterne. For mange af brugerne af bygningerne er det Ejendomsdrifts medarbejdere, man møder i det daglige.
Service og stab skal varetage en bred vifte af opgaver – lige fra politisk betjening og administrative opgaver, til vagtopgaver og kantinedrift. Service og stab skal herudover arbejde med en god prioritering af Aarhus Ejendommes ressourcer, og sikre indfrielsen af løbende effektiviseringer.
Chefstillingen for det fjerde område i Aarhus Ejendomme – Bygherreområdet – er besat.
Områderne er under opbygning. I maj 2024 samles de kontorbaserede medarbejdere i nyindrettede lokaler på Bautavej 6 i Aarhus Vest. Her følger vi principperne for aktivitetsbaseret indretning. Ledelsen i Aarhus Ejendomme vil være forankret her, men i sagens natur også komme til at bevæge sig rundt i kommunens geografi.
Områdecheferne refererer til chefen for Aarhus Ejendomme. Denne stilling opslås primo 2024.
Du kan læse mere om stillingerne: Områdechefer Og mere om samlingen af Aarhus Ejendomme i denne byrådsindstilling fra 30. august i år.
Så hvem er du?Din hverdag vil blive præget af mange opgaver og udfordringer. Opgaverne løses bedst i et tæt samarbejde med dine lederkolleger, så fleksibilitet og evnen til at finde de gode, fælles løsninger står helt centralt. Samtidig skal du være med til at sikre, at medarbejdernes kompetencer bringes i spil.
Du får en bred kontaktflade i Aarhus Kommune. Det er derfor afgørende, at du er åben, tillidsvækkende, og har en positiv tilgang til opgaverne.
Vi forventer, at du har relevant ledererfaring og gerne en lederuddannelse. Vi forventer også, at du har relevant faglig indsigt og erfaring i forhold til det eller de områder, du søger ansættelse i.
Vil du med på holdet?Så skal vi have din ansøgning senest den 4. december 2023.
Vi forventer at holde første runde samtaler den 13. december (korte samtaler via Teams) i tidsrummet 08:00-12:00, og anden runde samtaler den 18. og 19. december (samtaler af ca. tre kvarters varighed) i tidsrummet 09:00-16:00. Dette med henblik på ansættelse pr. 1. januar 2024 eller snarest derefter. Udover ansættelsessamtalerne vil der være en mindre, skriftlig opgave som en del af ansættelsesforløbet.
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Husk at anføre, hvilke(n) af stillingerne, du søger.
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Ansættelsesområdet er Aarhus Kommune, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst efter principperne om Ny løn.
Ansættelsesstedet er Magistratsafdelingen for Teknik og Miljø, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand.
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan eventuelle spørgsmål rettes til konstitueret ejendomschef Michael Johansson, på mijo@aarhus.dk eller +45 8940 1550
Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen og vores generelle løn- og ansættelsesvilkår her: Bliv en del af Teknik og Miljø (aarhus.dk)
Teknik og Miljø varetager en bred vifte af spændende opgaver. Du kan få et indtryk af opgaverne her: www.aarhus.dk/om-kommunen/teknik-og-miljoe/.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941043