Udviklingskonsulent til Fagligt Sekretariat - Vær med til at styrke kompetenceudviklingen i Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at styrke medarbejdernes faglige kompetencer på social- og beskæftigelsesområdet? Har du erfaring med kompetenceudvikling af voksne og kendskab til de borgernære opgaver, som varetages af socialrådgivere, socialpædagoger, terapeuter, sygeplejersker, sundhedsassistenter m.fl., så har du chancen for at blive vores nye kollega.

Vi søger en kollega til vores team MSB Akademiet, der primært arbejder med kompetenceudvikling. MSB Akademiet udbyder praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der understøtter de fælles faglige strategier og tilgange i MSB– det kan fx være et forløb om Recovery eller om Motivationssamtalen.

Du bliver en del af kontoret ”Civilsamfund- og Projektunderstøttelse”, som er et af fire kontorer i Fagligt Sekretariat. Kontorerne samarbejder tæt ud fra den fælles kerneopgave, som er at understøtte og udvikle social- og beskæftigelsesområdet.

 

Om stillingen
Din hovedopgave bliver at udvikle og tilrettelægge kortere- som længerevarende kompetenceudviklingsforløb til organisationens medarbejdere. Opgaverne vil være en variation af behovsafklaring, udvikling, planlægning, koordinering, gennemførelse og evaluering i tæt samarbejde med stabsenheder, ledere og medarbejdere på tværs af organisationen.  

Udover dig består opgaveteamet omkring MSB Akademiet af to udviklingskonsulenter og en kursusadministrator. Hertil kommer et kontor med 19 medarbejdere, der også bidrager med konkrete input og viden i forhold til udvikling af kurserne.

Det meste af vores kompetenceudvikling foregår ved fysisk tilstedeværelse, evt. suppleret med digitale læringsformer. Vi arbejder hele tiden på at udvikle værdien og anvendelsen af kompetenceudviklingen. Den lokale arbejdsplads har selv ansvar for at sikre forankringen på længere sigt. På kort sigt tilbyder vi forskellige former for støtte til at huske, øve og træne nye metoder og redskaber i den sammenhæng, som de skal anvendes i.

 

Om opgaverne 
Din kerneopgave bliver at understøtte effektiv læring og undervisning uden selv at undervise, og vil bestå af:

  • Udvikling, planlægning, tilrettelæggelse, og i nogen grad, praktisk afvikling og facilitering af kursusaktiviteter. Opgaven indeholder diverse aktiviteter fra a – z, bl.a. udviklingsopgaver, skriftlig og mundtlig kommunikation, administrative opgaver, kontrakter med undervisere og kursussteder og udarbejdelse af og opfølgning på budgetter.
  • Samarbejde med ledere og medarbejdere i driften og de øvrige faglige stabe om udvikling af nye kompetenceudviklingsforløb. 
  • Samarbejde med ledelse og MED-systemet om prioritering af kompetenceudviklingsaktiviteter og overordnet om rammen og retningen for MSB Akademiet. Dette indebærer udarbejdelse af indstillinger, notater og budgetter. Den ideelle ansøger har derfor også stabserfaring.

 

Vi lægger vægt på at:

  • Du har en lang videregående uddannelse, gerne med en uddannelsesvidenskabelig baggrund eller anden uddannelse suppleret med læringsmæssig/pædagogisk/didaktisk overbygning på et akademisk niveau.
  • Du har erfaring med kompetenceudvikling af voksne og viden om pædagogiske tilgange
  • Du har erfaring med projektledelse og facilitering af processer, arbejdsmøder og workshops
  • Du er god til at lytte til læringsbehov for både medarbejdere og ledere
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til det sociale-og/eller beskæftigelsesrettede område (indsigt og forståelse for medarbejdergrupperne, deres fagligheder, tilgange og opgavefelter)
  • Du har viden om og konsulenterfaring indenfor kompetenceudvikling af voksne
  • Du kan begå dig i en stor og kompleks politisk organisation med mange bundlinjer og interesser og søger løsninger, som holder både fagligt og organisatorisk  
  • Du er team-orienteret, men trives også med at gribe og løbe med opgaver selv
  • Du er parat til at påtage dig ansvaret for den samlede opgaveløsning, inkl. administrative og praktiske opgaver

 

Om dig
Du har gode sociale kompetencer og motiveres af en hverdag, hvor relationer og samarbejde er afgørende i stort og småt.  Det falder dig naturligt at:

  • skabe tillid – du lytter og indgår i dialog og udfordrer konstruktivt
  • bidrage til det gode samarbejde og et velfungerende arbejdsmiljø   
  • være opsøgende, nysgerrig og interesseret i andres perspektiver

 

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling i et kontor fyldt med engagerede kolleger, der åbent og uhøjtideligt arbejder såvel selvstændigt som på tværs om at løse de mangeartede opgaver. Vi er en fleksibel arbejdsplads med gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi er ambitiøse og har et stærkt fagligt miljø, hvor sparring og samarbejde er en vigtig del af opgaveløsningen.

Den enkelte medarbejder har en høj grad af eget ansvar i opgaveløsningen samt medindflydelse på opgaveorganisering og arbejdsmiljø. Medarbejdere på tværs af kontorerne i Fagligt Sekretariat er koblet på matrixorganiseringer, hvor man henter en del af sin faglige sparring og tværgående samarbejde i opgavevaretagelsen. 

 

Løn og ansættelsesvilkår:
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med tiltrædelse pr. 15. august eller 1. september 2023. Løn-og ansættelsesvilkår forhandles efter gældende overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdsstedet er Jægergården, Værkmestergade 15B, Aarhus C.

 

Hvis du vil vide mere:
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:

 Kontorchef Mette Svarre                                                            tlf.: 5157 6126  mail  mesv@aarhus.dk 

Udviklingskonsulent, Rikke Storck                                             tlf.: 4088 4131 mail strik@aarhus.dk

 

Ansøgning:
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Vi glæder os til at læse din ansøgning, som vi skal have senest den 11. juni 2023.

Vi forventer at holde første runde af ansættelsessamtale den 14. juni og anden runde den 19. juni 2023.  Til anden samtale vil der være en case, der danner baggrund for samtalen.

Vi ser forskellighed som en styrke og opfordrer derfor alle til at ansøge uanset baggrund.

 

Om Sociale Forhold og Beskæftigelse
I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) understøtter vi det gode liv for borgerne. Det gør vi gennem social- og beskæftigelsesfaglige indsatser, der ruster borgerne til at mestre deres eget liv og skabe sig en aktiv tilværelse på egne præmisser. MSB er en enhedsforvaltning med seks driftsområder, der er organiseret efter målgrupper – børn, unge og voksne - men hvor vi samarbejder på tværs.

Driftsområderne understøttes af fire stabe i forhold til økonomi, digitalisering, faglig rådgivning og udvikling, personalejura, arbejdsmiljø, organisations- og ledelsesudvikling, kommunikation og ledelsesbetjening mv. Fagligt Sekretariat er den ene af de fire stabe. Se organisationsdiagram for MSB her.

Sociale Forhold og Beskæftigelse er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere samt udsatte børn og unge. Sociale Forhold og Beskæftigelse er også ansvarlig for tilbud til ledige og borgere, der er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere.

Se mere her om Borgernes MSB i Aarhus Kommune.
 

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

11-06-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/udviklingskonsulent-til-fagligt-sekretariat-vaer-med-til-at-styrke-kompetenceudv/enn8xa/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838125

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet