Udviklingsorienteret projektleder søges til Erhvervsvirksomheder i Århus eller Aalborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at stå i spidsen for forbedringer og udvikling af nye løsninger til gavn for dine kolleger?

Formår du at arbejde på tværs af fagområderne i en travl og spændende hverdag, med mange snitflader i fagområdet såvel som til resten af Skattestyrelsen? Og har du kompetencer til at arbejde med et komplekst område?

Så er du måske vores nye kollega.

Udvikling og implementering af automatiseringer på kontrolarbejdet
Et stærkere strategisk teknologifokus har øget Skattestyrelsens behov for at arbejde systematisk med procesoptimering, der primært retter sig mod optimering af manuelle opgaver i sagsbehandlingen og databearbejdning. Vi er godt i gang med et pilotprojekt, som har afdækket et stort potentiale på kontrolområdet på tværs af fagområderne. Der vil være gevinster ved en yderligere afsøgning af mulighederne for øget brug af automatiseringsløsninger i et bredere procesautomatiseringsperspektiv, fx hvor vi kan effektivisere sagsbehandlingen og motivere kontrolmedarbejderne ved at give dem værktøjer til at mindske manuelle arbejdsgange, der kan føles trivielle.

Du vil have en væsentlig opgave i at skabe overblik over nuværende og fremtidige potentialer og gevinster i Skattestyrelsen vedrørende automatiseringsløsninger på kontrolområdet. At arbejde med automatisering og procesoptimering rummer mulighed for at styrke styringen, genbesøge eksisterende praksis og etablere et fornyet ensartet administrationsgrundlag.

Du skal kunne gennemskue og anvende data og viden om skatteydernes adfærd samt koble disse til forskellige strategier på kontrolområdet. På denne baggrund skal du proaktivt udarbejde anbefalinger til strategiske indsatser, der skal kunne implementeres i driftsorganisationen.

Dine opgaver er følgende:

  • Understøtte udviklingen af en øget anvendelse af data i kontrollen i Skattestyrelsen, herunder bidrage til projektledelsen af de etablerede IT-kontrolnetværk
  • Indgå proaktivt og synligt i styring af projektgruppen og deltage i styregruppen for automatiseringer
  • Udarbejde og kvalitetssikre oplæg, der lægger op til ledelsesbeslutninger på området.
  • Udarbejde og bidrage til strategiske initiativer i afdelingen/fagområdet

Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant længere videregående uddannelse eller tilsvarende. Du kan også være uddannet inden for skattevæsenet, og du har solid erfaring med drifts- og projektledelse. Det er en fordel, hvis du har kendskab til skatteforvaltningens organisation og opgaver. Det er afgørende for os, at du er naturligt relationsskabende og har gode samarbejdskompetencer, da du på daglig basis vil have et tæt samarbejde internt i fagområdet Erhverv og med interessenter på tværs af Skattestyrelsen.

Du skal kunne holde mange bolde i luften i en travl hverdag, hvor der er behov for struktur og levering inden for korte frister. Du skal kunne trives med en meget varieret arbejdsdag, hvor det er nødvendigt med fleksibilitet. Det er vigtigt for os, at du er engageret i at fastholde et højt fagligt niveau og en sikker drift, mens du er udviklingsorienteret og bidrager til stadig effektivisering af opgaver og processer.

Om dine kolleger
Du bliver ansat i EV 21 – Efterkontrolproces og styring, der er en enhed i Skattestyrelsen, afdelingen Erhvervsvirksomheder II. Du refererer til kontorchefen i kontoret i Høje-Tåstrup, men vil også have kontakt og tæt samarbejde med kolleger i afdelingens enheder i Århus og/eller Aalborg. Vi er et kontor med 9 engagerede medarbejdere, hvor 4 primært arbejder med ledelsesstøtte og driftskoordinering for underdirektøren i Erhvervsvirksomheder II og 5 arbejder med juridiske spørgsmål, efterkontrolprocessen og samt digitale procesejerskaber. Derudover har kontoret et meget tæt samarbejde med kolleger i afdelingen, som har til opgave at understøtte udviklingen af en øget anvendelse af data i kontrollen i Skattestyrelsen.

Om Erhvervsvirksomheder II
Erhvervsvirksomheder II er placeret under fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen, og vi har ansvaret for at understøtte vejledning, angivelse, samt proces-, data- og efterkontrol hos erhvervsvirksomheder.

Afdelingen består af 14 enheder med hver deres funktionsleder og i alt ca. 260 medarbejdere. Underdirektørområdet udmærker sig ved at have en høj faglighed og trivsel samt en dedikeret ledergruppe. Erhvervsvirksomheder II har hovedsæde i Høje Taastrup, hvor 2 af de 14 enheder er placeret. Herudover er der enheder i Aalborg, Viborg, Skive, Århus, Horsens, Ringe, Slagelse og Næstved.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse og evt. yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest 12.juni 2023. Tiltrædelse snarest muligt.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for styringskontoret i EV 21 Per Jacobsen, tlf.: 22601140 eller Per.jacobsen@SKTST.dk

Der afholdes løbende samtaler. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse som en del af rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg eller Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169444&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842322

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet