Vagtplanlægger søges til fast stilling ved Center for Specialpædagogiske Børnetilbud

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

For os er gode arbejdsplaner meget mere end at sikre, at der møder det rigtige antal mennesker på arbejde. Arbejdsplanerne sikrer, at de rette kompetencer er til stede på de rigtige tidspunkter. Det giver en god hverdag for børnene på afdelingerne og skaber et lærerigt og udviklende miljø med et lavt konfliktniveau. Det giver medarbejdertrivsel, lavere sygefravær og lavt vikarforbrug - og en økonomi i balance. Derfor er du vigtig!

Om jobbet:
I Center for Specialpædagogiske Børnetilbud (CSB) har vi en fast stilling som vagtplanlægger ledig til besættelse pr. 1. april. 

Vi ønsker os en medarbejder, der sammen med vores anden kompetente vagtplanlægger, kan drifte og videreudvikle centrets vagtplanlægning – ikke mindst når vi fra medio 2024 påbegynder implementeringen af nyt vagtplanssystem Optima fra EG Silkeborg Data. I dag anvender vi KMD Opus Vagtplan. Opgaverne omfatter:

  • Vagtplanlægning for centrets pædagogiske afdelinger
  • Ledelsessparring i forhold til vagtplanlægning
  • Vikardækning
  • Sikre overholdelse af gældende overenskomster, love og retningslinjer
  • Lønindberetning og besvarelse af lønspørgsmål
  • Medvirke til implementering af nyt vagtplansystem fra medio 2024
  • Øvrige forefaldende opgaver i samarbejde med dine kolleger i administrationen 

Stillingen er organisatorisk forankret i centrets administration, der består af 12 medarbejdere (HK, AC og SL). Vi varetager opgaver indenfor økonomistyring, vagtplanlægning, HR/løn, bogholderi, it-support og ledelses- og arbejdsmiljøunderstøttelse. Vi har alle en understøttende funktion for centrets 220 pædagogiske og socialfaglige medarbejdere og ledere, så det er helt essentielt, at du er god til at samarbejde på tværs af faggrupper.

Vi tager ansvar for, at centrets økonomi forvaltes bedst muligt. Vi har derfor et løbende fokus på at udvikle vores arbejdsgange og -metoder. Vi ser gerne, at du kan hjælpe os med at blive endnu skarpere på at styrke vores understøttelse af centrets socialfaglige indsatser, og ikke er bange for at tænke nyt og udfordre de eksisterende arbejdsgange. 

Vi lægger vægt på et tæt teamsamarbejde, hvor vi har hver vores opgaver og ansvarsområder, men hvor vi samtidig hjælper hinanden og vores samarbejdspartnere. Du vil få stærkt fagligt fællesskab med din vagtplanlæggerkollega. Din arbejdsplads vil være på Årslev Møllevej 19 i Brabrand og Grøndalsvej 65 i Viby.


Din profil:
Det er ikke dit eksamensbevis der er afgørende for os, men derimod din personlighed og strukturerede tilgang til opgave løsningen. Vi forestiller os, at du:

  • Er godt inde i døgnarbejdstidsregler og SL-overenskomster og ideelt set har du erfaring med KDM Vagtplan/SD Optima.
  • Er hurtig til at sætte dig ind i nye arbejdsopgaver og arbejder selvstændigt med de opgaver du bliver stillet.
  • Er uhøjtidelig og god til at skabe dialog – både med kollegerne i administrationen og med ledere og medarbejdere i de faglige afdelinger
  • Er et ordensmenneske med stort overblik
  • Er den, der finder løsninger, hvor andre ser problemer og tager ansvar for opgaveløsningen.
  • Har et positivt livssyn – også når det bøvler, eller når deadline nærmer sig! 
  • Kan se dig selv i samarbejdet på en pædagogisk arbejdsplads, hvor kerneopgaven er handicappede børn og unges udvikling og trivsel.


Derfor skal du vælge os:
Du bliver en del af et center med høj social kapital, et stort fokus på arbejdsmiljø, og hvor vi vægter gode relationer som forudsætning for den bedste løsning af kerneopgaven.

Center for Specialpædagogiske Børnetilbud (CSB) er et center for børn og unge med handicap i alderen 0-18 år og deres familier. Centret tilbyder døgn- og aflastningspladser, kurser, rådgivnings-/vejledningsforløb og efterværnsforløb. Der er samlet ca. 80 døgnpladser i centret. CSB kan karakteriseres som en fagligt ambitiøs og anerkendt organisation, der investerer i sine medarbejdere og som i løsningen af kerneopgaven opretholder overensstemmelse mellem teori og praksis. Du vil opleve et center, som er tydelig omkring sin specialpædagogiske profil og det faglige grundlag. Inden for den ramme vil du opleve stor selvstændighed, plads til muligheds­tænkning og frisættende ledelse.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Stillingen er fast og som udgangspunkt på 30 timer/uge med mulighed for at drøfte timetal til samtalen.

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.                                                                                                                                                                                                                                                   Stillingen er til enhver tid betinget af en anmærkningsfri børneattest.

Stillingen er til tiltrædelse 1. april 2024.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til administrativ leder Morten Poulsgaard på mail mopou@aarhus.dk og telefon 41856218 eller vagtplanlægger Jane Kannegaard Møller på mail jakm@aarhus.dk og telefon 41876749.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Ingen af de 2 er tilgængelige 1. og 2. februar.


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist: d. 19. februar 2024.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Samtaler forventes afholdt i uge 8 eller 9
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

19-02-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Årslev Møllevej 19, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5981872

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet