Bliv økonomiansvarlig hos en traditionsrig maskinfabrik med fokus på automatisering i Midtjylland

Profilbillede
dato

Har du en skarp økonomisk forståelse, og brænder du for både hands-on opgaver og strategisk udvikling? Er du klar til at tage det fulde ansvar for økonomien i en traditionsrig maskinfabrik samt være nøglespiller i en ambitiøs automatiseringsproces? Så er det måske dig, vi leder efter som ny økonomiansvarlig!

Career | a JKS company søger på vegne af vores kunde i det midtjyske, cirka 28 minutter vest for Vejle, en økonomiansvarlig til en nyoprettet stilling.

Dine ansvarsområder og arbejdsopgaver
Som økonomiansvarlig vil du indgå i en central rolle i en ældre virksomhed, hvor de producerer og bygger specialiserede maskiner fra bunden. Som den eneste ansvarlige for økonomifunktionen vil du få et bredt ansvarsområde, der inkluderer både regnskab og løn. Dit fokus vil være på alt fra den daglige bogføring og lønudbetalinger, til dybere analyser af regnskaber samt optimering og udvikling af processer, der kan styrke virksomhedens økonomiske styring.

Virksomheden står overfor en spændende vækstrejse, hvor de i stigende grad automatiserer deres arbejdsprocesser og IT-systemer. Du får derfor en vigtig rolle i deltagelse i optimering af økonomifunktionerne og får stor frihed til at sætte dit præg fra dag ét.

Dine opgaver vil ligeså indeholde:

  • Håndtering af alle aspekter af debitorer, kreditorer og afstemninger
  • Mellemregninger mellem 2 selskaber
  • Lønkørsel for funktionær og timelønnede
  • Måneds- og årsregnskaber samt moms- og skatteindberetning
  • Økonomisk analyse og rapportering
  • Udarbejdelse af analyser af costpriser og udarbejdelse af efterkalkulationer samt sikre, at tallene harmonerer med budgetter og aftaler
  • Håndtering af virksomhedens kredit- og kundeaftaler
  • Være med til at udvikle projektøkonomien ved at sikre de rette timer på projekterne
  • Databehandling ift. styklister
  • Styring af administrative indkøbsaftaler, så som el, varme, IT m.m

Derudover bidrager du aktivt til at optimere arbejdsprocesser, IT-systemer og automatisere faktureringsprocedurer. Du vil også være med til at etablere interne processer og retningslinjer for indkøb samt sikre løbende forbedringer.

Din ekspertise og personlighed
Du har mindst 5 års erfaring fra en tilsvarende stilling og en solid økonomisk baggrund, gerne med erfaring fra en maskinfabrik. Du har erfaring med, eller stor interesse i, at optimere IT-systemer og automatisere processer og sikre nye tiltag implementeres og efterleves.

Du trives med alsidige opgaver og bred kontakt på tværs af virksomheden og bidrager gerne til at optimere rutiner og systemer, som understøtter dine økonomiopgaver. Derudover kan du se dig selv i følgende:

  • Du er selvkørende og kan tage ansvar for virksomhedens økonomifunktion fra dag ét
  • Du har et analytisk mindset og en god forståelse for, hvordan tallene spiller sammen med virksomhedens drift, budgetter og kundeaftaler
  • Du er en dygtig kommunikator, der aktivt bidrager til at etablere klare processer og retningslinjer
  • Du arbejder struktureret og har sans for detaljen
  • Du har en logisk tilgang til opgaverne og er samtidig resultatorienteret
  • Du er observerende og besidder gode kommunikationsevner
  • Du er passioneret, ansvarlig og teamorienteret

Vi forventer, at du har solid IT-erfaring, er fortrolig med ERP-systemer, MS Office og er rutineret i Excel. Virksomheden arbejder med AXAPTA og har du kendskab til systemet, er det en fordel

Du har stærke mundtlige og skriftlige færdigheder i dansk og engelsk.

Virksomheden tilbyder:
Muligheden for at tage ansvar for en bred vifte af økonomi- og regnskabsopgaver i en virksomhed, der leverer til både Danmark og Europa. Gode muligheder for personlig og faglig udvikling i takt med, at virksomheden udvikler sig. På sigt vil din rolle også udvikle sig til rapportering og fremlæggelse af regnskaber til bestyrelsen. Hvis du har interessen, kan mindre HR-opgaver, såsom håndtering af kontrakter, også indgå i dine ansvarsområder.

Konkurrencedygtig løn med pension, sundhedsforsikring og personaleforening.

Vi ser frem til at høre fra dig!
Career | a JKS company varetager rekrutteringsopgaven. Er du interesseret i at søge stillingen, bedes du fremsende dit CV via ”Søg stillingen” nedenfor.

Har du spørgsmål til stillingen, som ikke fremgår af stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte Chefkonsulent, Carina Due Overbye, på tlf.: +45 3085 1301 eller mail: cadue@jks.dk.

Grundet persondataforordningen, modtager vi ikke CV og ansøgning pr. mail.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Career, Sintrupvej, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6132425

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet