Strategisk medarbejder til ejendomsforvaltning og ejendomsporteføjleudvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Aarhus Ejendomme søger en ny kollega med høj faglighed. 

Motiveres du af mange relationer og bredt samarbejde samt meget selvstændig opgavevaretagelse? Kender du til udlejning og administration af bygninger og arealer? Er du god til forhandlinger? Så kan den her stilling i Udlejning, Bolig og Erhverv være noget for dig.  

1. januar 2024 etablerede Aarhus Kommune en spændende ny forvaltning, Aarhus Ejendomme, i Teknik og Miljø. Forvaltningen har det overordnede ansvar for, at de mange kommunale bygninger i Aarhus Kommune fungerer og udvikles. Udover Ejendomsportefølje som ’Udlejning, Bolig og Erhverv’ er en del af, består Aarhus Ejendomme af områderne: Ejendomsdrift, Bygherreområdet samt Service og Stab. I maj 2024 samles de kontorbaserede medarbejdere i nyindrettede lokaler på Bautavej 6 i Aarhus Vest. 

Aarhus Ejendomme består af ca. 600 medarbejdere og har et årligt udgiftsbudget på over 1 mia. kr. samt ansvar for en bygningsportefølje på ca. 2,6 mio. m2 samt alle typer arealer. Aarhus Ejendomme varetager alle ejendomsrelaterede opgaver for hele Aarhus Kommune. 

Udlejning, Bolig og Erhverv varetager bl.a. administrationen af kommunens boligudlejningsejendomme, erhvervslejemål, administrationsbygninger, institutionslejemål og ejendomme i udviklingsområder samt salg af ejendomme. Desuden bortforpagtning af arealer til landbrug og anden anvendelse. Afdelingen har også ansvaret for kolonihaveområdet og for kommunens betondækningsgrave. 

Om jobbet
Du kommer til at indgå i et team på i alt 13 dedikerede medarbejdere, som alle indgår i samarbejder på tværs af kommunens mange øvrige afdelinger. 

Foruden samarbejdet med kommunens øvrige afdelinger, vil du få kontakt til eksterne samarbejdspartnere og borgere.

Dine opgaver vil som udgangspunkt være primært på følgende to hovedarbejdsområder:

Lejemål og Udlejning

  • Leje og administration af lokaler, ofte fra Boligforeninger, til institutioner, klubber og skoler. Udlejning af lokaler og arealer fra skoler, kulturbygninger m.m. Herunder kontraktudarbejdelse, kontakt til lejere og brugere, tilrettelæggelse af ind- og udflytninger samt udarbejdelse af flytteafregninger og forbrugsregnskaber.
  • Selvstændig håndtering af rykkerprocedurer, fogedretssager og behandling af evt. klagesager.

Øvrige opgaver relateret til administration af fast ejendom

  • Erhvervsudlejning, bortforpagtning og udlejning af arealer, medvirke ved salg af fast ejendom, aftaler om midlertidige lejemål og anvendelser m.m.
  • Deltagelse i ejer- og lejerforeninger.
  • Sagsbehandling af diverse opgaver indenfor ejendomsadministration generelt.
Hvem er du?
Vi forventer, men det er ikke en betingelse, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og har godt kendskab til arbejdet med administration af fast ejendom, lejeretsområdet og aftaleindgåelse. 

Vi lægger vægt på, at du kan arbejde selvstændigt og med en høj faglighed er i stand til på egen hånd at afslutte dine opgaver. Du får en afvekslende hverdag, hvor opgavetyperne er mange, og hvor gode kollegaer er indstillet på at hjælpe. 

Optimalt set kommer du fra en stilling, hvor du har arbejdet indgående med bolig-/erhvervsudlejning, kontraktindgåelser samt evt. salg af fast ejendom. Det kan f.eks. være som ejendomsadministrator, Facility management eller lignende.

Det er vigtigt, at du har lyst til - og trives med at være i kontakt med mange forskellige mennesker (lejere, udlejere, kolleger fra andre afdelinger og faggrupper, borgere, foreninger m.m.).

Personlige kompetencer, der forudsættes

  • Du kan håndtere en kompleks hverdag med mange sideløbende opgaver.
  • Du kan agere selvstændigt og er serviceorienteret.
  • Du kan på baggrund af din erfaring og/eller uddannelse hurtigt identificere relevante muligheder og løsningsmodeller.
  • Du er struktureret og har gode kommunikationsevner.
  • Du har gode samarbejdsevner og er god til at indgå i relationer både eksternt og internt i en tværfaglig organisation.
  • Du kender til økonomi og har talforståelse.
  • Du har gåpåmod, godt humør og er en god kollega.

Vil du med på holdet?

Så tryk på ansøgningsknappen nedenfor og send os ansøgning og CV senest den 19. april 2024. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Forventet jobstart: Hurtigst muligt.

Den ugentlige arbejdstid er normeret til 37 timer med flexordning.

Ansættelsesområdet er Aarhus Kommune og ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem KL og den relevante fagorganisation. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Vil du vide mere om jobbet, kan du kontakte afdelingsleder Peter Chr. Trolle på tlf. 2920 8627 eller mail pct@aarhus.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Vi forventer at holde samtaler i uge 17 eller 18 2024.

Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen.  Bliv en del af Teknik og Miljø (aarhus.dk)

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.  

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6028149

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet